نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روزهای گردوغبار از عینک محافظ و ماسک مناسب استفاده کنید

مهدی خدابخشی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: گردو غبار فعلی که بسیاری از استانهای کشور را درگیر کرده و همدان نیز با این گرد و غبار درگیر است که توصیه می شود تمامی افراد تا حد امکان در منزل بمانند.
وی افزود: در روز گذشته غلظت شاخص کیفیت هوای همدان 339 pmm بوده که این عدد برای تمامی گروه ها ناسالم است.
خدابخشی خاطرنشان کرد: تا ظهر امروز این وضعیت ادامه دارد که با بارش باران از عصر امروز کمی از غلظت گرد وغبار کاسته می شود.
وی یادآور شد: طبق پیش بینی های انجام شده وزش باد و گرد و غبار مجدد از روز سه شنبه مورخ 23 فروردین ماه آغاز می شود و توصیه می شود شهروندان در صورت اجبار برای حضور در فضای باز از ماسک های مناسب استفاده کنند.
خدابخشی با بیان اینکه بیماران قلبی- تنفسی، کودکان، سالمندان، خانم های باردار و سایر گروه های  در معرض آسیب این روزها را در منزل بمانند، تاکید کرد: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا برای تمامی گروه ها ناسالم بوده بنابراین توصیه می شود افراد و گروه های حساس در منزل بمانند و از حضور در فضای باز  تا حد امکان خودداری کنند.
این کارشناس تصریح کرد: افرادی که مجبور به حضور در فضای باز و انجام امورات زندگی هستند، باید از ماسک مناسب استفاده کنند همچنین در صورت حساس بودن چشمهایشان از عینک های محافظ مناسب استفاده کنند.

گزارش: کامبیز قمری

خروج از نسخه موبایل