نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اولین پزشک متخصص نجات دهنده زنان زائو در همدان رخ در نقاب خاک کشید

رئیس جامعه جراحان استان همدان به خبرگزاری سیناپرس گفت: پرونده عمر با برکت نود و چند ساله ی دکتر وزیری و حدود شصت ساله طبابتش در روز هفتم فروردین ماه سال 1401بسته شد و با کوله باری از خدمت به خلق و خوش رویی و خوشنامی و فروتنی و خوش خلقی نسبت به همکاران و بیماران و طبقات مختلف مردم، اکنون در بارگاه عدل الهی سربلند و سرافراز خواهد بود.
دکتر حبیب اله موسوی بهار می گوید: به گفته همسر دکتر وزیری او مانند همیشه پس از صرف صبحانه، مانند هر روز در مکان همیشگی نشسته و شروع به تلاوت قرآن کرد که  پس از تبسمی کوتاه سر بر پشتی مبل تکیه داده و جان به جان آفرین تسلیم گفت.
عضو هیئت علمی گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:  در ده سال گذشته دکتر وزیری می گفت برای پنج سال به همدان مامور شده بودم اما این ماموریت پنجاه سال شد، وی و همسر فداکارش خانم شالچی که اولین پرستار تحصیل کرده همدان بود، می گفتند که رفتار و کردار مرحوم آیت‌الله ملاعلی معصومی معروف به آخوند همدانی، عامل اصلی ماندن دکتر وزیری در همدان بود. همین یک نکته خود درسی بزرگ است از شیوه و سلوک بزرگان دین که چگونه افراد را مجذوب خود و آیین خود می کردند و همه در حلقه‌ی آنان جای داشتند و خودی بودند.
وی ادامه داد: دکتر وزیری اولین پزشک متخصص زنان و زایمان همدان بوده و فداکاری و پشتکاری وصف ناشدنی به جامعه زنان همدان و مناطق اطراف خدمت کرده است. او ارتباط خوب و مردمی با قابله‌های محلی ایجاد و بجای طرد و ناخشنود کردن آنها، ایشان را آموزش می‌داد و ضمن ارتقاء دانش و توان آنها از کمک و پتانسیل شان استفاده می کرد.
خاطرات عجیبی از نجات زنان زائو در برف و سرما و نبود امکانات ابتدایی مانند آمبولانس و غیره داشت. همسر وی، خانم شالچی یار و همراه ایشان بوده و چه فداکاری‌ها که نکردند.
دکتر موسوی بهار خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که بمناسبت روز پزشک چند سال پیش که مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی همدان را داشتم و با چند تن از بزرگان و پیشکسوتان پزشکی همدان در منزل مرحوم دکتر وزیری حضور یافتیم.
رئیس جامعه جراحان همدان یادآور شد: در دوران مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی  بمناسبت روز پرستار ضمن دعوت از جناب دکتر وزیری و خانم شالچی در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان، در حضور همکاران پرستار از زحمات خانم شالچی بعنوان پیشکسوت پرستاری استان تقدیر کردیم و حضار ایستاده و دقایقی طولانی ایشان را تحسین و تشویق کردند.
وی با بیان اینکه از زندگی این انسان بزرگ درس ها می‌‎شود گرفت و پندها میتوان آموخت، تصریح کرد: مردم همدان همواره قدرشناس یک عمر تلاش و مجاهدت دلسوزانه مرحوم دکتر امیر حسین وزیری خواهند بود و از او به نکویی نام خواهند برد که او یک نفر نبود بلکه یک سبک، شیوه، منش و راه  بود.

خروج از نسخه موبایل