نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استقرار دستگاه نویگیشن مغز و اعصاب در سیستم آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش سیناپرس، دکتر جوانه جهانشاهی عضو هیئت علمی دانشگاه در نخستین بهره برداری از این دستگاه اظهار کرد: نویگیشن دستگاه ردیاب جراحی است که در جراحی‌های مربوط به تومورهای مغزی بیشترین کمک را به جراح می‌کند.
وی تصریح کرد: به دلیل شبیه بودن بافت تومور مغزی با بافت مغز عمل جراحی بر روی این نوع تومورها با سختی زیادی مواجه است که این مشکلات از طریق دستگاه موقعیت یاب جراحی برطرف می‌شود. این دستگاه با استفاده از تصویربرداری از بافت تومور و اطلاعات سیستم MRI به جراح کمک می‌کند تا محل دقیق تومور را ردیابی کند.
دکتر جهانشاهی با بیان اینکه مغز، پیچیده‌ترین ساختار را در بدن انسان دارد گفت: این پیچیدگی باعث می‌شود تصمیم‌گیری در مورد جراحی و انجام آن با دقت انجام شود و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای به حداقل رساندن ریسک خطر در بیمار انجام شود.
این فلوشیپ جراحی بینی و سینوس (راینولوژی) افزود: سیستم نویگیشن می‌تواند در نمونه‌برداری از تومور، مشاهده ساختار حساس و بحرانی مغز و برش‌زدن تومور مورد استفاده قرار گیرد.
وی در پایان گفت: این دستگاه امکان جراحی نقاط حساس در بینی و سینوس‌ها را فراهم آورده و ساختارهای حیاتی را نمایش می‌دهد و میزان مخاطرات را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و در این عمل های حساس، بسیار راهگشاست. 

خروج از نسخه موبایل