عوامل تخریب کننده کلیه را بشناسید

ابوالفتح میرزایی در گفتگو با سیناپرس اظهار کرد:  انجام پیوند کلیه برای گروه های سنی مناسب انجام می شود و افراد بالای 65 سال گزینه مناسبی برای پیوند کلیه محسوب نمی شود.
وی افزود: در حال حاضر 46 نفر در استان همدان در لیست پیوند کلیه قرار گرفته و اسامی آنها نیز در سامانه پیوند کلیه ثبت شده و این سامانه نیز برای وزارت بهداشت و مجموعه انجمن حمایت از بیماران کلیوی قابل رویت بوده و میتوانند اطلاعات لازم این افراد را تکمیل کنند.
میرزایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 46 نفر در همدان متقاضی پیوند کلیه هستند که از این تعداد 21 نفر آقا و 25 نفر خانم هستند.
وی گفت: انجام پیوند کلیه از گروه سنی چهارسال تا 65 سال انجام می شود اما از سنین 65 سال به بالا گزینه مناسبی برای انجام این جراحی محسوب نمی شوند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی یادآور شد: در سالجاری تنها یک مورد پیوند کلیه در همدان انجام شده وبه علت وجود برخی مشکلات پیوندهای بعدی در تهران انجام شد.
میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر انجمن اهدا عضو در همدان در حال حاضر در کنار مجموعه حمایت از بیماران کلیوی مستقر است، خاطرنشان کرد: علاقمندان به دریافت کارت اهدا عضو می توانند به این مرکز مراجعه کرده و کارت اهدا عضو دریافت کنند.
وی گفت: 19 اسفندماه روز جهانی کلیه نامگذاری شده و امیدواریم شهروندان نسبت به مراقبت از کلیه خود حساسیت نشان دهند و با عوامل تخریب کننده کلیه آشنایی شوند تا هیچ گاه متقاضی دریافت پیوند کلیه نشوند.

وی در پایان از شهروندان خواستار در صورت داشتن دیابت، فشارخون بالا، نفریت، ابتلا به عفونت های مکرر ادراری، سنگ کلیه، بزرگی پروستات، بیماری های سیستم ایمنی و کلیه پلی کیستیک پیگیر درمان خود باشند و به صورت دوره ای کلیه هایشان را با مراجعه به پزشک متخصص معاینه کنند چرا که تمامی موارد عنوان شده عوامل تخریب کننده کلیه محسوب می شود.

گزارش: کامبیز قمری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا