نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عاقبت تخریب کنندگان محیط زیست

به گزارش سیناپرس، محسن جعفری نژاد اظهار کرد: از این تعداد 64 پرونده تخلف در حوزه محیط زیست انسانی و 53 پرونده در حوزه محیط زیست طبیعی است.

وی ادامه داد: پرونده های تخلف در حوزه محیط زیست انسانی شامل آلودگی هوا، آب، تخلیه پسماند و رهاسازی آن در محیط اعم از واحدهای صنعتی از قبیل کشتارگاه، قالیشویی، کشت زیرپلاستیک، دهیاری، تصفیه خانه های شهرک های صنعتی،واحدهای بازیافت پلاستیک، کارگاه های تولید ذغال، درمانگاه ها، بیمارستان ها، سنگ کوبی، کارگاه های دباغی و … است که از این میان 27 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و بقیه در حال رسیدگی است.

مدیر کل محط زیست تصریح کرد: در حوزه محیط زیست طبیعی 53 پرونده تشکیل شد که شامل شکار و صید غیر مجاز و نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی اعم از قوچ، میش، کل،بز، گراز، کبک، کبوتر، شاهین، دلیجه و … تخریب،تصرف و تعلیف و چرای غیر مجاز است و در این میان 22 پرونده رسیدگی شده و مابقی تحت رسیدگی قرار دارند.

جعفری نژاد ادامه داد: تعداد 410 اخطاریه محیط زیستی اعم از اخطاریه جلوگیری از آلودگی آب، خاک، هوا، پسماند و صوت،  به واحدهای صنعتی اعم از کارخانه های فروسیلیس، سنگ کوبی، آسفالت، شن و ماسه،سیمان، کوره آجر پزی، اسیدسازی، خشکبار، تولید مواد لبنی، کشتارگاه ها،شهرداری ها، دهیاری ها، مطب ها، بیمارستانها، مرغداری ها، دامداری ها، ذهتابی ها، چرم، قلیشویی، بازیافت پلاستیک، ترشیجات، شهرک های صنعتی و … صادر شده است.

وی گفت: در مجموع احکام صادره در سال جاری تاکنون شامل محکومیت هایی از قبیل حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ کل 147 میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

خروج از نسخه موبایل