ضرورت ساخت 60 مدرسه در سال تا 6 سال آینده

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، محمود نقوی در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا میانگین نمرات نهایی پایه دوازدهم و درصد قبولی را ارتقا دهیم.     

وی ادامه داد: میانگین نمرات نهایی رشته ریاضی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۲.۰۳ و در کشور ۱۳.۲۸ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۲.۲۲ و در کشور به ۱۳.۵۱ افزایش پیدا کرده و با یک روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۰.۹۳ و در کشور به ۱۲.۳۶ رسیده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، خاطرنشان کرد: میانگین نمرات نهایی رشته علوم تجربی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۳.۴۲ و در کشور ۱۳.۷۷ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۳.۲۲ و در کشور به ۱۳.۷۴ کاهش پیدا کرده و با ادامه روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۷.۷۳ و در کشور به ۱۳.۱۹ رسیده است.

نقوی در رابطه با وضعیت نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم انسانی، توضیح داد: میانگین نمرات نهایی رشته انسانی در خردادماه سال ۹۸ در استان همدان ۱۱.۲۷ و در کشور ۱۰.۷۶ بوده که این آمار در خردادماه سال ۹۹ در استان همدان به ۱۱.۲۹ و در کشور به ۱۱.۳۵ افزایش پیدا کرده اما با یک روند کاهشی در خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان همدان به ۱۰.۳۵ و در کشور به ۱۰.۴۲ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت موجود در استان همدان، برنامه‌ریزی‌هایی داریم و در توان مدیریتی استان نیز وجود دارد که با درخواست ما برای بهبود شرایط موجود، تلاش‌هایی صورت بگیرد و برای بالابردن نمرات و درصد قبولی در کنکور به دنبال روش‌هایی مانند در اختیار گذاشتن نمونه سؤالات کنکور و امتحان نهایی در مناطق محروم، هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با وضعیت اماکن آموزشی استان، گفت: دو هزار و ۵۰۰ مجموعه آموزشی در استان داریم و با توجه به تراکم دانش‌آموزان و روند افزایشی آن‌ها تا شش سال آینده باید در سال ۶۰ مدرسه بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا