نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خریداری لاک پشت و دردسرهای بیماری زایی آن

دکتر محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز و ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم برای ایجاد امنیت غذایی، نظارت بر کنترل مواد خام دامی در بازار توسط اکیپ های دامپزشکی انجام می شود.
وی افزود: این اکیپ ها ساماندهی شده  و نقش هر یک مشخص است همچنین شهروندان می توانند در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره 1512 تماس بگیرند و موضوع مورد نظر را اعلام کنند.
دکتر رسولی به فروش ماهیان قرمز در بازار اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهروندان در سفره نوروزی خود از ماهی قرمز استفاده می کنند، توصیه می شود ماهیان قرمز را از مغازه های معتبر و دارای مجوز بهداشتی تهیه کنند و از خرید ماهی توسط دست فروشان خودداری کنند.
وی ادامه داد: هم استانی ها باید توجه داشته باشند از خریداری سایر حیوانات از جمله لاک پشت خودداری کنند چرا که این گونه حیوانات به طور طبیعی در بدن خود میکروبهایی دارند که ممکن است به علت ناسازگاری با بدن انسان نیز برای انسان بیماری زایی داشته باشد بنابراین باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
مدیر کل دامپزشکی تاکید کرد: خوشبختانه بین ماهی قرمز و کووید 19 هیچ ارتباطی یافت نشده اما بهتر است خانواده ها برای جلوگیری از شیوع بیماری های مختلف بین انسان و حیوان از تماس مستقیم دست با ماهی قرمز خودداری کنند و با دست کش اقدام به تعویض آب ماهی قرمز کنند و تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

گزارش: کامبیز قمری

خروج از نسخه موبایل