46 همدانی در نوبت پیوند کلیه

ابوالفتح میرزایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: تعداد واحدهای دیالیزی در همدان افزایش یافته و بیمارستان آتیه نیز بخش دیالیز داشته و بیماران بیمارستان تامین اجتماعی نیز در داخل همان بیمارستان دیالیز می شوند.
وی افزود: در بیمارستان شهید بهشتی همدان تعداد دستگاه های دیالیزی افزایش یافته و بیماران دیالیزی مشکلی در زمینه کمبود تعداد دستگاه و در نوبت ماندن ندارند.
میرزایی خاطرنشان کرد:  موضوع قدیمی بودن برخی دستگاه های دیالیزی تنها مختص همدان نبوده و تمامی استان ها دستگاه هایی دارند که با تعمیر در حال ارائه خدمات بوده که امیدواریم دستگاه های جدید  جایگزین دستگاه های قدیمی شوند.
وی به فعال شدن بخش پیوند کلیه در همدان اشاره کرد و گفت: تا کنون یک مورد پیوند کلیه در همدان انجام شده که امیدواریم سایر پیوند ها در استان همدان انجام شود تا نیازی به تهران نداشته باشیم.
میرزایی با بیان اینکه 46 نفردر نوبت پیوند کلیه قرار دارند ، تصریح کرد: افرادی که کلیه هایشان را از دست داده اند نیاز به پیوند کلیه دارند و تنها راه درمان اصلی آنها پیوند کلیه است که امیدواریم فرهنگ اهدا عضو در افراد مرگ مغزی نهادینه شود تا خانواده های افراد مرگ مغزی بتوانند به کمک بیماران نیازمند پیوند کلیه بشتابند و در این کار خیر سهیم شوند.
وی با بیان اینکه سیاس دولت این است که اعضای بدن فرد مرگ مغزی در مکانی انجام شود که بتوان از سایر اندامهای آن برای پیوند استفاده کرد، گفت: در همدان تنها پیوند کلیه انجام می شود که امیدواریم سایر پیوند ها در همدان انجام شود تا هزینه رفت و آمد و سایر موارد کاسته شود چرا که از نظر تجهیزات انجام پیوند وصعیت مطلوبی داریم.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 22 مورد پیوند کلیه برای همدانی ها انجام شده که 21 مورد در تهران و یک مورد نیز در همدان انجام شده است و از مجموع 22 نفر نیز 9 پیوند از مرگ مغزی انجام شده است که اگر موضوع اهدا عضو از فرد مرگ مغزی از طریق اطرافیان وی تصمیم گیری شود بسیار کار خدا پسندانه بوده  و امیدواریم این موضوع فرهنگ سازی شود.

گزارش: سحر فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا