نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش شیب مراجعه 10 درصدی بعلت کرونا در همدان

دکتر رضا طهماسبی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهارکرد:  در پیک ششم افراد مبتلا به کرونا از نوع اُمیکرون بوده و افرادی که بیشترین میزان مراجعه را دارند جزو افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند یا بیماری زمینه ای دارند.
وی اضافه کرد: در پیک های پیشین کرونا کودکان کمتر با کرونا درگیر می شدند اما در پیک فعلی کودکان نیز نسبت به گذشته بیشتر درگیر شده که مراجعه به بیمارستانها داشته  و اغلب به صورت سرپایی درمان و برخی نیزر بستری می شوند.
دکتر طهماسبی با بیان اینکه تمامی پرسنل آمادگی لازم برای خدمات رسانی را دارند، تصریح کرد:  در صورتیکه با شدت شیب مراجعه مواجه شویم به صورت آماده باش هستیم تا بیمارستان صحرایی را سرپا کنیم، اما شهروندان نقش بسیار مهمی در عبور پیک دارند چرا که با رعایت پروتکل ها می توانند جلوی صعودی شدن شیب مراجعه را بگیرند.
معاون درمان علوم پزشکی ادامه داد: درصد زیادی از بستری ها افرادی هستند که یا واکسن نزده اند یا بیماری زمینه ای دارند، بنابراین توصیه میشود این افراد هرچه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کرده و افرادی که بیماری زمینه ای دارند بیش از پیش دقت نظر کافی به مسئله داشته باشند و از حضور در اجتماعات غیر ضروری خودداری کنند.
وی گفت: تنها در صورتی می توانیم کمترین میزان آسیب را از این پیک داشته باشیم که شهروندان همراهی لازم را داشته باشند و کوچکترین علامت سرماخوردگی را کرونا تلقی کرده و درصورت بروز علائم در منزل بمانند تا از ادامه زنجیره جلوگیری شود.
دکتر طهماسبی خاطرنشان کرد: این پیک از پیک های گذشته متفاوت بوده چرا که در گذشته کودکان کمتر با کرونا درگیر می شدند اما در پیک فعلی شاهد ابتلای کودکان با کرونا هستیم و توصیه می شود والدین در صورت مشاهده علائم در فرزندشان از بردن کودکان به مهدکودکها  و مدارس خودداری کنند و کودک  خود را به پزشک متخصص اطفال برده و داروهای لازم را دریافت کنند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل