نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تست پی سی آر 29 دانش آموز مثبت شد

عبداله جعفری در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: یک مورد فوت دانش آموز دختر کلاس اولی از مدرسه غیر دولتی فرزانه در روزهای گذشته بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم که این دانش آموز به صورت مجازی در حال تحصیل و به مدرسه مراجعه نکرده بود.
وی افزود: مدرسه این دانش آموز به علت برودت هوا از مورخ 13  تا 16 بهمن ماه به علت برودت هوا تعطیل بود که مستندات تعطیلی مدرسه موجود است، اما به گفته خانواده وی این دانش آموز  به کرونا مبتلا بوده و در نهایت به علت ایست قلبی جان خود را از دست می دهد و ابتلای وی به کرونا از مدرسه نبوده است.
جعفری خاطرنشان کرد: این دانش آموز دختر به مسابقات اسکیت که به آموزش و پرورش مربوط نبوده و تحت نظر هیات فدراسیون اسکیت به مسابقات اعزام می شود و تا مورخ 18 بهمن ماه هیچ نوع مراجعه حضوری به مدرسه نداشته و در نهایت 18 بهمن ماه فوت می کند.
وی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش برای دلجویی از خانواده وی در منزل آنها حاضر شده و امیدواریم خانواده ها با رعایت پروتکل های بهداشتی شدت ویروس اُمیکرون را کاهش دهند و باید بدانند ویروس کرونا همچنان می تواند خطرناک باشد و از ساده انگاری خودداری کنند.
معاون سلامت آموزش و پرورش تصریح کرد: علت اصلی فوت این دانش آموز دختر کلاس اولی را پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فوت دانش آموز پسر 14 ساله نهاوندی اشاره کرد و گفت: این دانش آموز بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی می شود که خانواده با فرهنگ وی اقدام به اهدا اعضا این دانش آموز می کنند.

وی تعطیلی مدارس توسط استاندار همدان را از تصمیمات بسیار خوب جلسه ستاد کرونا اعلام کرد و گفت: این تصمیم برای کاهش شدن کرونا بسیار موثر بوده و امیدواریم خانواده دانش آموزان با مجموعه آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند چرا که کلاس ها به صورت آنلاین بر گزار می شود و تعلیم و تربیت نیز ادامه دارد.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل