مراجعه پنج هزار نفری به بیمارستانها در همدان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد مهدی مجذوبی در جلسه ستاد کرونا  اظهار کرد:  بیش از یک‌سوم تخت‌های  ICUبیمارستان‌های استان، بیماران کرونایی هستند و  وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی به آمار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان اشاره کرد و افزود:  تا کنون بیش از سه میلیون دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که در استان نوبت اول واکسیناسیون کرونا ۹۲ درصد، نوبت دوم ۸۱ و نوبت سوم ۳۲ درصد تزریق شده است همچنین  ۶۴ درصد از خانم‌های باردار دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.  

دکتر مجذوبی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۵ هزار نفر به‌صورت سرپایی به بیمارستان‌های استان (فقط دولتی) رجوع کرده‌اند همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته،  ۸۴ نفر به علت ابتلا به کرونا بستری شدند، که ۱۶ نفر از آن‌ها، افراد زیر ۱۸ سال هستند.

 وی گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در استان بیش از ۴۶۰ نفر هستند که ۷۴ نفر در آی‌سی‌یو و ۲۲ نفر آن‌ها نیز جدیدالورود هستند.

دکتر مجذوبی تصریح کرد: یک سوم تخت‌های ICU بیمارستان‌های استان، توسط بیماران کوید ۱۹ اشغال شده است و در یک هفته اخیر، هشت نفر که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند هشت نفر هستند.

رئیبس علوم پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ نفر به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌اند همچنین ۱۲۰ نفر بستری موقت در اورژانس‌های استان قرار دارند که در حال تعیین تکلیف‌اند.

 وی گفت: با اتکا به توسعه درمان اختصاصی به شکل سرپایی، طی ۵ روز گذشته، ۱۵۰۰ نفر، سرپایی درمان شدند.

دکتر مجذوبی تاکید کرد: شهروندان باید دز سوم کرونا را جدی گرفته و برای دریافت آن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند همچنین شستشوی مرتب دهان و گلو را به عنوان یک رفتار بهداشتی موثر در نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا