نوزاد 25 هفته ای به آغوش مادرش بازگشت

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، نوزاد نارس در تاریخ 27 آبان ماه سالجاری با سن بارداری ۲۵ هفته در بیمارستان فاطمیه چشم به جهان گشود که با توجه نارس بودن نوزاد، تمامی اقدامات تخصصی از همان ثانیه های ابتدایی جهت ادامه حیات نوزاد آغاز شد.
دکتر بصیری فوق تخصص نوزادان، قابلیت زنده ماندن نوزادان نارس را یک چالش مهم برای پزشکان زنان و نوزادان عنوان نمود که می‌تواند در تصمیم گیری نحوه زایمان و ارزیابی مراقبت‌های پس از تولد تاثیرگذار باشد.  
رییس بخش مراقبت های ویژه نوزادان، مشکلات تنفسی، آسفیکسی، آنومالی مادرزادی،عدم تکامل قلب، مغز و عفونت‌ها را از علل مستعد کننده مرگ نوزادان نارس برشمرد و افزود: در سن بارداری کم تر از ۲۶ هفته احتمال زنده ماندن در شرایط کنونی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش پزشکان و کارکنان این مجموعه،  نوزاد ۷۰۰ گرمی ۲۵ هفته ،پس از ۸۱ روز درمان ، با بهبودی کامل به آغوش مادر سپرده شد گفت: این موفقیت برای اولین بار در این مرکز رخ نداده و به لطف خداوند بخش nicu نوزادان، مدتهاست با تلاش کارکنان خدوم این مرکز شاهد این اتفاقات خوشایند و زیباست. 
دکتر بصیری در پایان از پیشرفت خدمات تخصصی نوزادان و امکانات بخش های مراقبت های ویژه نوزادان ابراز رضایتمندی نموده و آمار زنده ماندن نوزادان نارس در کشور را رو به افزایش دانست. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا