نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی فراهم شدن زمینه های مهاجرت نخبگان

حمیدرضا جوادی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: دفاتر ارتباط با صنعت موجود در دانشگاه ها منفعل ترین قسمت های دانشگاه محسوب میشود و این در حالیست که با توجه به پیشرفت صنایع باید این دفات جزو پرکارترین قسمت های دانشگاه باشد.
وی افزود: انجام کارهای کارآموزی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان اثر بخشی ندارد و این موضوع بسیار تاسف آور است چرا که انجام کار آموزی باید با هدف کسب مهارت انجام شود در حالیکه این مباحث با جدیت انجام نمی شود و به این ترتیب با جمعی از فارغ التحصیلان فاقد مهارت مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه بکارگیری نیروها در شرکت و ادارات به درستی انجام نمی شود، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان در وهله اول مشغول به کارورزی و کارآموزی می‌شوند اما در حوزه ای که مهارت کسب کرده اند به کار گرفته نمی ‌شوند و این موضوع  موجب ایجاد تفکر برای مهاجرت خواهد بود.
جوادی ادامه داد: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دچار سرخوردگی می شود و به این ترتیب با عدم استفاده از مهارت آنها در جامعه مواجه می شوند که به این ترتیب به مهاجرت فکر می کنند و برخی از آنها به  طو جدی اقدامات لازم مهاجرت را انجام می دهند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد:  نخبگان افق دیدشان با سیاست‌های ثروت آفرینی در کشور هم‌سو نیست و به این ترتیب  دلسرد می‌شوند و برخی از نخبگان با این شرایط اقدام به مهاجرت می کنند.

گزارش: نفیسه پاکیزه

خروج از نسخه موبایل