نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رعایت 80 درصدی موازین بهداشتی در آموزش و پرورش

عبداله جعفری در گفتگو باخبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: طی بازدیدهای مجموعه علوم پزشکی نیز میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس توسط تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی از تاریخ یکم آذرماه تا 6 بهمن ماه نیز بر اساس دستور العمل و استانداردهای تعریف شده رعایت 80 درصدی موازین بهداشتی به دست آمد.
وی افزود: این استاندارد ها از 10 آیتم تعریف شده بوده که شامل ارزیابی بهداشتی، فاصله گذاری ایمن، استفاده از ماسک، غربالگری، بهداشت و حفاظت فردی، آموزش حوزه بهداشتی و پیشگیرانه، گندزدایی و ضد عفونی فضای آموزشی، تهویه، رعایت بهداشت سرویس های بهداشتی و دفع بهداشتی پسماند است.
جعفری خاطرنشان کرد: از مجموع دو هزار و 500 آموزشگاه در سطح استان نیز سه هزار و 58 مورد بازدید به عمل آمده که این بازدید ها از بازدیدهای مسئولان آموزش و پرورش جدا بوده و این موضوع نشان دهنده اهمیت فضای تعلیم و تربیت است همچنین به دست آمدن رقم 80 درصدی در مدارس شهری و 78 درصدی مدارس روستایی  درخصوص رعایت موازین بهداشتی نشان دهنده اولویت بودن مباحث بهداشتی برای فرهنگیان و دانش آموزان است.
معاون سلامت آموزش و پرورش به برگزاری امتحانات دی ماه در مدارس اشاره  و اضافه کرد:  در نظارت های بعمل آمده در این مدت بیش از 82 درصد موازین بهداشتی رعایت شده است.
وی گفت: در برگزاری کلاس ها به صورت حضوری علاوه بر گروه بندی دانش آموزان   و رعایت سایر پروتکل ها هر 10 دقیقه یک بار پنجره ها باز شده و در همدان از تهویه برای کلاس ها استفاده می شود که استان همدان در خصوص استفاده از تهویه پیشتاز است.
جعفری خاطرنشان کرد: راه اندازی تهویه در کلاس ها توسط مجموعه استانداری، نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش بوده و دریافت هزینه از والدین برای راه اندازی تهویه توسط مدیران و معلمان مدارس غیر قانونی است و در صورت مشاهده چنین مواردی والدین باید به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

گزارش: سحر فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل