تکمیل طرحهای نیمه تمام علوم پزشکی در اولویت است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت تکمیل طرح های نیمه تمام است افزود: بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان از طرح های در دست اجرا در همدان است که تا پایان خرداد سال آینده به مرحله تجهیز و بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای تجهیز این بیمارستان به دستگاه «ام.آر.آی»، «سی.تی.اسکن» و سایر تجهیزات سه هزار میلیارد ریال اعتبار لازم بوده و هم اینک این طرح با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا است.
رییس دانشگاه ادامه داد: همچنین تکمیل مرکز جامع سرطان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع با ۵۵ درصد پیشرفت در دست پیگیری است که اعتبار مورد نیاز برای ساختمان آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات نیز به همین میزان است.
دکتر مجذوبی افزود: فاز نخست این طرح با یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و با هزینه ای افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تکمیل و تجهیز شده و به تازگی این مرکز به دستگاه شیمی درمانی مجهز شده است با این وجود امید می رود با خرید دستگاه "دُزیمتری" بخش رادیوتراپی این مرکز نیز راه اندازی شود.
وی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز طرح توسعه بیمارستان فاطمیه تا پایان سال در دستور کار است و هم اینک این طرح در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه شامل اورژانس با ۲۰ تخت، نوزادان با ۴۰ تخت، «ال.دی.آر» با ۱۰ تخت و «آی.وی.اف» در مجموع با ۸۵ تخت در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: بیمارستان فاطمیه همدان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه کرد ۴۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان آن ۳۰۰ میلیارد ریال و برای خرید تجهیزات ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
دکتر مجذوبی افزود: تکمیل طرح های نیمه کاره دیگر شامل بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، تکمیل خوابگاه متاهلان با ۸۰ واحد سوئیت در چهار بلوک ۶ طبقه ای با اعتبار مورد نیاز ۴۵۰ میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز خوابگاه ۴۰۰ نفره ریحانه ۲ با ۵۵ درصد پیشرفت و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از دیگر اولویت های علوم پزشکی استان همدان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا