نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سینما فرهنگ در همدان راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، احمدرضا احسانی در افتتاحیه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر در همدان، اظهار کرد: ۱۶ فیلم جشنواره فجر در سه سالن سینمایی همدان، اکران خواهد شد.

احسانی تصریح کرد: این فیلم‌ها در سالن یک و دو سینما فلسطین و سالن سینمای مجتمع فرهنگی شهید آوینی، روی پرده خواهد رفت.

وی ادامه داد: هر فیلم در سه نوبت اکران خواهد شد و  ۴۸ اکران را در همدان، خواهیم داشت که علاقمندان برای تهیه بلیط باید به سامانه سمفا، مراجعه کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مطرح کرد: حوزه فرهنگ، حوزه تاثیرگذاری است و در همه شئون زندگی ما تاثیر دارد اما هنر سینما، هنری است که جمیع هنرهای دیگر را در خود جا داده است چون یک فیلم ترکیبی از هنرهای مختلف است و همه به کمک هم می‌آیند تا یک داستان را شکل دهند و ما یک فیلم را در دو ساعت ببینیم.

احسانی ادامه داد: سرگرمی، انتقال مسائل تاریخی، انتقال اندیشه و تفکرات، پرداختن به مسائل اجتماعی، جامعه پذیر کردن و فرهنگ سازی از جنبه‌های هنر سینماست که تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه سینما یک هنری دو وجهی است، گفت: سینما یک صنعت گران قیمت است و نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت دارد تا به بالندگی و استقلال برسد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به وجود سینما بهمن ملایر، سینما آزادی تویسرکان، سینما فلسطین، سینما کانون و سینما قدس همدان، اظهار کرد: در حال حاضر سینما کانون به دلیل اینکه بیشتر میزبان دانش‌آموزان بود، تعطیل شده‌است.

 احسانی ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها از سینما سیار استفاده می‌کنیم و می‌توانیم با بخش خصوصی قرارداد ببندیم. احداث سینما در دستور کار وزارت فرهنگ نیست اما وزارت فرهنگ و ارشاد در هر شهری که بخش خصوصی ورود کند، آمادگی تجهیز سالن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه مورخ 16 بهمن ماه مجتمع فرهنگی در شیرین سو و در هفته آتی در درگزین، کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در رابطه با سینما قدس همدان، توضیح داد: سالن ۷۰۰ نفره سینما قدس به چهار سالن تبدیل خواهد شد و به زودی این پردیس سینمایی، افتتاح خواهد شد.

احسانی خاطرنشان کرد: سالن سینمایی آوینی با همکاری بخش خصوصی به سینما تبدیل شده و ۳۶۰ صندلی به سینماهای استان اضافه خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل