نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اُمیکرون در همدان غالب شد

دکتر رضا طهماسبی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: در حال حاضر دربرخی از شهرستانهای استان در شرایط نارنجی و برخی در شرایط زرد کرونایی قراردارند.
وی افزود: شیب مراجعه به بیمارستانهای استان نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته واین موضوع را شهروندان باید مورد توجه قرار داده و از برگزاری مراسمها و دورهمی ها خانوادگی خودداری کنند.
وی ادامه داد: درحال حاضر سویه غالب ویروس از نوع اُمیکرون بوده و اکثر افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند به  اُمیکرون مبتلا هستند.

دکتر طهماسبی اذعان داشت: البته نوع سویه مهم نیست مهم درمان به موقع و حفظ سلامت شهروندان است و ما در این راستا از تمام توان خود برای سلامت مراجعین استفاده میکنیم .
دکتر طهماسبی با بیان اینکه این سویه بیشتر کودکان را مورد هدف قرار می دهد، تصریح کرد: خانواده ها باید ضمن حفظ آرامش، بیمار مبتلا را تحت نظر پزشک درمان کنند و طبق تاکیدات پزشک معالج،  در صورتیکه تب کودک ادامه دار بود یا سرفه های ممتد داشته باشد و تنفس به سختی باشد؛ باید به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی بهترین راه درامان ماندن از ابتلا به این ویروس را رعایت پروتکل های بهداشتی و حتی المقدرور ماندن درمنزل وعدم حضور دراجتماعات دانست .
دکتر طهماسبی گفت: واکسیناسیون، استفاده ازماسک، عدم حضوردراجتماعات غیر ضروری وسایرمصادیق بهترین راه مهار کروناست.
گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل