نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اهدا 5200 واحد خون از همدان به سایر استانها

دکتر افشین محمدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: هیچ گونه کمبودی در گروههای خونی در استان همدان نداریم و 270 واحد خون در هفته گذشته به استان تهران نیز ارسال شده است.
وی افزود: خوشبختانه وضعیت ذخایر خونی در حال حاضر مطلوب بوده اما با توجه به عمر کوتاه پلاکت ها باید واحدهای خونی را ارسال کنیم تا هم وطنان بتوانند از آنها استفاده کنند، همچنین با توجه به عمر کوتاه پلاکت از اهدا کنندگان مستمر درخواست می شود نسبت به اهدا خون اقدام کنند و این به معنای کمبود گروه های خونی نیست.
دکتر محمدی با بیان اینکه پیامک  از سوی مرکز انتقال خون برای اهدا کنندگان مستمر ارسال می شود، گفت: در صورتی پیامک برای شهروندان ارسال میشود که تیم های سیار در حال اعزام به مناطق باشند، تا اهدا کنندگان مستمر در جریان قرار بگیرند و در صورت تمایل، خون اهدا کنند.
وی ادامه داد: همچنین پیامک برای افرادی که خون اهدا کرده اند، ارسال می شود تا جزو افراد مستمر قرار گیرند و هیچ پیامکی مبنی بر نیاز به گروه خونی خاص تا کنون از سوی انتقال خون به هیچ شهروندی ارسال نشده است.
دکتر محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون پنج هزار و 200 واحد خون به سایر استان ها ارسال شده است، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد از نظر وضعیت ذخایر خونی در سطح خوبی قرار داریم و با توجه به فروکش شدن کرونا طی ماه گذشته تعداد جراحی ها بالا رفت و به همین ترتیب نیاز به واحد خون بیشتر بود که خوشبختانه با مدیریت نرم افزار ذخایر خونی، هیچ مشکل و کمبودی در خصوص واحد خون نداشتیم.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل