نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اومیکرون در کمین واکسن نزده ها

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس ، اظهارکرد: افرادی که واکسن نزده اند، یا بیماری زمینه ای دارند بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض ابتلا به اومیکرون قرار دارند.
وی افزد: کسانی که هر سه دُز واکسن را تزریق کرده‌اند، بیش از ۹۰ درصد در برابر ابتلا و بستری شدن ایمن هستند و در صورت ابتلا نیز شدت بیماری در آن‌ها به شکل چشمگیری پایین است. 
دکتر اسدی خاطرنشان کرد:  در افرادی که دو دوز واکسن کرونا ویروس را دریافت کردند و بعد از آن به سویه دلتا مبتلا شده بودند، توان خنثی کردن هر چهار سویه کرونا ویروس ازجمله ووهان، دلتا، بتا و اُمیکرون وجود داشته است.
معاون بهداشتی علوم پزشکی گفت: به نظر می‌رسد آمار مربوط به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در بیشتر نقاط کشور در حال کاهش است، اما کارشناسان امر با تأکید بر پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری، در مورد احتمال افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در ماه‌های آینده هشدار داده‌اند.
وی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا با ملیت‌های مختلف، باید بیشتر از گذشته مراقب این ویروس هزارچهره باشیم، چراکه هنوز بسیاری از انواع بیماری شناخته‌نشده است و نمی‌توان با قاطعیت واکسنی برای آن‌ها تجویز کرد.
خروج از نسخه موبایل