نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همدان استانی پیشگام در تامین آب شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری سیناپرس؛ مسعود خشایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: استان همدان در تامین آب شرب شهری و روستایی جزو استانهای پیشگام در کشور محسوب می شود و وضعیت خوب و مناسبی دارد.
وی افزود: همدان بیش از 6 هزار و 500 شبکه توزیع، 4 هزار خطوط انتقال آب، نزدیک به یک هزار و 100 مخزن آب و یک هزار و 200 حلقه چاه در حوزه شهری دارد همچنین نزدیک به یک هزار و 500 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب  در استان وجود دارد و نزدیک به یک هزار 500 شبکه توزیع اب در حوزه روستایی در همدان وجود دارد.
خشایی خاطرنشان کرد: در حوزه تامین آب مشکلاتی را در استان همدان داشته ایم که با پیگیری و تلاش شبانه روزی مسئولان در این زمینه همدان  جزو استانهای پیشگام در تامین آب محسوب می شود.
معاون شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور گفت: 1200 میلیارد تومان سرجمع اعتباراتی است که برای آب و فاضلاب استان همدان در نظر گرفته شده است که 700 میلیارد تومان در حوزه آب و 100 میلیارد تومان در حوزه فاضلاب نیز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در ماده 56 نیز 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این اعتبار در مرحله نهایی شدن است که تمامی اعتبارات نشان دهنده انجام کرد و تلاش شبانه روزی مسئولان در همدان است.
خشایی گفت: از مجموع یک هزار و 62 روستای موجود نیز 803 روستا در همدان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است که ما طبق برنامه های جدیدی که در نظر گرفته شده است که بتوانیم روستاهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
وی تصریح کرد : 160 روستا با اعتباری افزون بر 500 میلیارد تومان وارد مدار بهره برداری خواهند رفت  و آمار 76.3 دهم درصدی به رقم بالاتری خواهد رسید.

خروج از نسخه موبایل