نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خبرنگاران در حوزه سلامت روان با روانشناسان گفتمان کنند

به گزارش سیناپرس،  محمد هاشمی در جلسه هم اندیشی و هم فکری  با موضوع فرزندآوری و اقناع تزریق واکسن که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در دوران پسا کرونا با موضوعات سلامت روانی مواجه هستیم چرا که این موضوع در آینده تاثیر خود را نشان می دهد.

وی افزود: خبرنگاران باید با روانشناسان گفتمان برگزار کنند و با روانشناسان بیشتر ارتباط داشته باشند و در خصوص سلامت روان در دوران پسا کرونا کار کنند.

هاشمی به موضوع فرزند آوری اشاره کرد و افزود: در صورتیکه به این موضوع پرداخته نشود در آینده با جامعه ای کهن سال مواجه می شویم که  به این ترتیب جامعه ای بهداشتی نخواهیم داشت، بلکه جامعه ما درمانی خواهد بود و باید برای درمان جامعه تلاش کنیم در حالیکه اگر از هم اکنو ن فرزند آوری را بسط دهیم و بر روی این موضوع کار کنیم سلامت جامعه را در آینده تضمین می کنیم.

وی ادامه داد: کاهش فرزند آوری بر روی جامعه تاثیر منفی داشته و خبرنگاران باید در راستای افزایش جمعیت پیگیر باشند.

هاشمی با بیان اینکه خبرنگاران بازوی توانمند بوده و در کنار روابط عمومی وزارت بهداشت می توانند  روابط عمومی ها را  در پیشبرد اهداف کمک کنند، گفت: خبرنگاران با همدلی می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه خداوند با امداد غیبی به کمک و نجات یک جامعه می آید، گفت: این امداد غیبی را در دوران کرونا تجربه کردیم به گونه ای که از روزی 700 مورد فوتی به دو رقم رسیدیم و این یک نمونه از امداد غیبی است.

وی به موضوع اقناع سازی واکسن اشاره کرد و افزود:  خبرنگاران باید برای تشویق مردم به واکسیناسیون تلاش کنند که در حال حاضر باید برای تشویق مردم به تزریق واکسن تلاش کنند و در این حوزه کار کنند.

وی گفت: خوشبختانه افراد ضد واکسن فروکش کرده اند و موضوع واکسیناسیون در حال فرهنگ سازی بوده که این موصوع حاصل از تلاش خبرنگاران است که برای بحث واکسن بسیار کمک کرده اند.

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باید از روابط عمومی سنتی عبور کنیم و نگاه متفاوتی داشته باشیم و از زمان خود جلوتر باشیم.

وی به راه اندازی دبیرخانه دائمی جهاد روایت تبیین در خصوص رشادتهای کادردرمان در دوران کرونا اشاره کردو گفت: در این دبیرخانه خاطرات، قصه ها و دل نوشته ها جمع آوری می شود که در دوران پساکرونا تمامی این آثار در آینده ارزشمند می شوند.

وی به رزمایش وزارت بهدشت اشاره کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی در پذیرش امور انجام میشود که کانالی هماهنگ با خبرنگاران سراسر کشور راه اندازی خواهد شد که بتوانیم با یکدیگر هم اندیشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: رمزایش فکری و نرم افزاری هدف کار ما بوده و ارتباطی به موضوع فنی و آی تی ندارد.

وی با بیان اینکه بیان موضوع تنها از طریق تریبون امکان پذیر نیست، گفت: زمانی می توانیم مشکلات جامعه را برطرف کنیم که بتوانیم با یکدیگر هم اندیشی واقعی داشته باشیم.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل