نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زالو، موجودی با خاصیت ضد انعقادی

دکتر عباس قراگزلو در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد:  در حال حاضر دو مرکز پروانه دا پرورش زالو در استان همدان  فعالیت می کنند که یکی از آنها در شهرستان فامنین  و دیگری در منطقه سیاه کمر واقع شده است.

وی افزود: اگر نگاه به پرورش زالو را محدود کنیم نمی توانیم بازار خوبی برای مراکز پرورش زالو در نظر بگیریم، بنابراین باید  در بحث طب سنتی، خاصیت ضد انعقادی، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر مصادیق ورود یابیم در غیر این صورت مراکز پرورش زالو  بازار خوبی نخواهند داشت.

دکتر قراگزلو با بیان اینکه مرکز پرورش زالوی واقع در سیاه کمر جزو بزرگترین مراکز پرورش زالو در غرب کشو است، تصریح کرد:  اگر تنها به بحث طب سنتی زالو بسنده کنیم صرفه اقتصادی نخواهد داشت در حالیکه از خاصیت های درمانی این زالو می توان استفاده کرد.

وی گفت:  زالو خاصیت ضد انعقادی داشته و به این ترتیب از بسیاری سکته های مغزی جلوگیری می کند که پزشکان در این زمینه اطلاعات دارند و باید از ظرفیت های این موجود بیشتر استفاده کرد.

قراگزلو با بیان اینکه اگر کسی بخواهد مرکز پرورش زالو راه اندازی کند، مورد حمایت قرار می دهیم، تصریح کرد:  مجموعه جهاد کشاورزی حمایت های لازم را انجام می دهد اما با توجه به اینکه بازار یابی زالو بسیار سخت است، باید در ابتدا بازار این شغل مد نظر باشد در غیر این صورت صرفه اقتصادی ندارد.

وی گفت: در صورتیکه  از ظرفیت های زالو درمانی در مباحث مختلف پزشکی، آرایشی و بهداشتی و سایر مصادیق استفاده شود در آمد خوبی خواهد داشت و حتی ممکن است از درآمد مراکز پرورش ماهیان زینتی پیشی بگیرد، بنابراین باید برای فرآوری آنها اقدامات و  پیگیری هایی انجام شود.

گزارش: کامبیز قمری

خروج از نسخه موبایل