نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اُ میکرون به همدان نرسیده است

دکتر رضا طهماسبی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: در همدان کیت های تشخیصی برای ویروس اُمیکرون وجود داشته و تمامی افراد مشکوک مبتلا به این ویروس مورد سنجش قرار میگیرند که خوشبختانه تا کنون هیچ موردمثبتی از ویروس اُمیکرون در استان ثبت نشده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس اُمیکرون در خارج از کشور و مشاهده چندین مورد از این ویروس جهش یافته در برخی استانهای کشور، به شهروندان توصیه می شود هر چه سریعتر نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند تا ایمنی بیشتری نسبت به ویروس کرونا داشته باشند.

وی با بیان اینکه  استفاده از وسایل محفاظتی فردی و فاصله گذاری  فیزیکی همچنان مورد تاکید است، تصریح کرد: به شهروندان همچنان توصیه به استفاده از ماسک داریم که باید در کنار تزریق واکسن کرونا از تجمع در دورهمی های خانوادگی خودداری کنند و تمامی پروتکل های بهداشتی را همراه با یکدیگر مد نظر داشته باشند.

دکتر طهماسبی علت افزایش مراجعه کودکان به  مراکز درمانی را قرار گیری در فصل زمستان دانست و گفت: این موضوع به قرار گیری در فصل زمستان  و بروز سرماخوردگی ها و در برخی موارد آنفلوآنزاست و ارتباطی به ویروس جهش یافته اُمیکرون ندارد.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

 

خروج از نسخه موبایل