63 درصد همدانی ها پروتکل بهداشتی را رعایت می کنند

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر فاطمه ترکمان اسدی در ستاد کرونا اظهار کرد:  کاهش آمار رعایت پروتکل های بهداشتی گویای افزایش سهل انگاری دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و عادی انگاری ویروس کرونا است.
وی خاطرنشان کرد: فعالان در صنوف می توانند یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا باشند بنابراین می توان با دعوت از رییس اصناف برای حضور در جلسه ستاد استانی کرونا، اهمیت موضوع را از این طریق به صنوف و اتحادیه ها منتقل کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: برخورد جدی و بدون اغماض با واحدها و صنوف بی اعتنا به پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و در صورت نیاز علاوه بر اخطار و معرفی فرد به مرجع قضایی واحد او نیز پلمب می شود.
وی اظهارکرد: هشت اماکن پُرتردد برای بازرسی در نظر گرفته شدند که نتایج به دست آمده گویای بالا بودن میزان رعایت مولفه های بهداشتی در امکان بزرگ بوده اما در اماکن با فضای کوچکتر از جمله استخرها، تالار، رستوران ها و کارگاه های کوچک میزان رعایت پروتکل ضعیف است.
دکتر ترکمان اسدی ادامه داد: آمار واکسیناسیون در مراکز و واحدهای پرخطر رو به کاهش است با این توصیف علوم پزشکی آمادگی لازم را برای اعزام تیم سیار برای واکسیناسیون در این اماکن و واکسیناسیون افراد فعال در ادارات و سازمان ها دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه از فعالیت ۶۷ مرکز واکسیناسیون در این استان خبر داد و گفت: استفاده نکردن از ماسک در ادارات، سازمان ها، عادی انگاری بیماری کووید ۱۹ در جامعه و رعایت نکردن پروتکل از سوی مردم رو به افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا