عاقبت تخلف زیست محیطی

 به گزارش خبرگزاری سیناپرس، عزیز قیاسی اظهار کرد: دو نفر از رانندگان تانکر های حمل فاضلاب که باعثً آلودگی محیط زیست شده بودند با حکم قضایی به جزای  حبس محکوم شدند.

وی گفت: این حکم در راستای  اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی و اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و کمیته ساماندهی خودروهای تانکر حمل فاضلاب خانگی صادر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: بر این اساس دو راننده خودرو تانکر حمل فاضلاب که برخلاف مقررات اقدام به آلودگی محیط زیست از طریق دفع فاضلاب خانگی در فضاهای غیر مجاز نزدیک شهر به دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارجاع پرونده نامبردگان و صدور کیفرخواست علیه رانندگان از سوی شعبه دوم دادیاری، پرونده آنان به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو نهاوند ارجاع شد.

قیاسی گفت: بر اساس دو فقره دادنامه صادره در پنجم دیماه سال جاری، یکی از رانندگان به تحمل یک سال حبس تعزیری و همچنین راننده دیگر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد که حبس نفر دوم برای مدت پنج سال تعلیق شده است.

وی اظهار کرد: چنانچه اشخاصی موجبات آلودگی محیط زیست را از طریق آلودگی آب، هوا، خاک، پسماند و صدا و… فراهم آورند  و به تذکر و اخطاریه‌های ابلاغی بی توجهی کنند، به استناد قوانین و مقررات زیست محیطی از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد و کیفر قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا