نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تغییر رنگ بندی کرونایی نیاز به واحدهای خونی را افزایش داده است

دکتر افشین محمدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: در حال حاضر ویروس کرونا کنترل شده و به این ترتیب شاهد افزایش تعداد جراحی ها در بیمارستانها هستیم.

وی افزود : در همدان نیز ظرفیت افراد اهدا کننده خون مطلوب بوده و اهداکنندگان مستمر به طور مداوم برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه می کنند.

دکتر محمدی با بیان اینکه در گذشته تیم های سیار برای اهدا خون غیر فعال بود، تصریح کرد: با توجه به کنترل ویروس کرونا تیمهای سیار نیز فعال شده و در شهرستانها شاهد دریافت خون از اهدا کنندگان هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار و 500 واحد خون اهدا شده و امیدواریم با این روند میزان اهدا خون،  تا پایان سالم به بیش از پنج هزار واحد برسد.

رئیس سازمان انتقال خون همدان خاطرنشان کرد: مجموعه انتقال خون بر اساس نیاز به واحدهای خون در گروه های خونی مشخص اقدام به ارائه فراخوان یا تماس با اهدا کنندگان مستمر می کند و از این طریق نیاز به واحد خون برطرف می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت خون های اهدایی در همدان مطلوب است، تصریح کرد: بر اساس نرم افزار موجود وضعیت خونهای اهدایی بررسی می شود و اگر ذخایر از حد لازم کمتر باشد، به اهداکنندگان اعلام نیاز می شود که خوشبختانه تا کنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت خوب اهدا خون در همدان، به سایر استانها از جمله تهران واحدهای خون ارسال می شود.

گزارش: کامبیز قمری

 

خروج از نسخه موبایل