نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رهبران فکری در حوزه رسانه تربیت شود

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، فرشاد مهدی‌پور ۳۰ آذرماه در اختتامیه جشنواره ابوذر استان همدان، اظهار کرد: ابوذر، نماد آزادی خواهی و عدالت خواهی و جشنواره ابوذر، نماد عدالت طلبی و یک حرکتی است که در سالیان متمادی توسط بسیج رسانه برای نشان دادن ظرفیت‌ها و فرصت‌های حوزه رسانه است.

مهدی‌پور تصریح کرد: جشنواره ابوذر از قابلیت‌هایی است که توان کشور را نشان می‌دهد و خروجی جشنواره ابوذر باید خلع‌های موجود را پر کند و نگاه ما نباید کوتاه مدت باشد و باید برای دهه آینده فکر کنیم.

وی ادامه داد: سپهر رسانه‌ای درگیر کشور، این ضرورت را ایجاد می‌کند که مسئولیت اجتماعی رسانه را تقویت کنیم و پس از گام اول که شناخت زیست بوم رسانه است به دانش کافی و تربیت نیروی رسانه‌ای است. ما باید به سمت تربیت نخبه و متخصص‌های حرفه‌ای در حوزه رسانه حرکت کنیم و افرادی تربیت کنیم که مراجع فکری باشند و بتوانند برای آحاد جامعه، پیام تولید کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور است، تأکید کرد: رسانه‌های معاند با تعداد محدودی، پیام‌هایی پردازش می‌کنند و ما با تعداد زیادی رسانه، نمی‌توانیم با آن‌ها مواجه شویم و اگر رسانه‌های داخلی مرجعیت خود را از دست بدهند و ضعیف شوند، عواقب آن کل کشو را می‌گیرد.

مهدی‌پور ادامه داد: میزان توقع و انتظار از رسانه‌ها با بودجه تخصیص داده شده برابری نمی‌کند و ما در این حوزه، سرمایه گذاری نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سخت افزاری مشکلاتی داریم اما ظرفیت‌های زیادی نیز وجود دارد که باید از حالت جزیره‌ای به حالت یکپارچه تبدیل کنیم و اگر رسانه‌ها بتوانند با یکدیگر هم‌افزایی کنند در این چالش‌های مخوف، موفق می‌شویم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همدان همواره در شعر و ادب جزو سرآمدان است، گفت: همدان به عنوان پایتخت فرهنگ است و در پایتخت هم بسیاری از مسئولیت‌های حوزه فرهنگ در اختیار همدانی هاست.

خروج از نسخه موبایل