نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه برجک‌های نیروگاه، مصرف برق را 92 درصد کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه با مدیران نیروگاه شهید مفتح افزود: تنها ۹ میلیون متر مکعب از پساب فاضلاب استان استفاده می‌شود، بنابراین باید میزان استفاده از پساب در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۵ درصد، شرب و خانگی‌ و صنعت پنج درصد است، از پساب فاضلاب در بخش صنعت، برای حفظ و حراست از منابع موجود، استفاده شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به سفره‌های زیرزمینی و نحوه استفاده از آن‌ها گفت: در این چند دهه، به علت برداشت‌های بی‌رویه، ذخایر آب و سفره‌های زیرزمینی آسیب‌ بسیاری دیده‌اند که به راحتی قابل جبران نیستند. فروچاله‌هایی که ایجاد شده، به دلیل برداشت‌های بی‌رویه و مصرف زیاد در طی این چند سال اخیر از سفره‌های زیرزمینی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تولید و حمایت از واحدهای تولیدی گفت: بروز و ظهور ماینرها و پردازشگرهای رمزارزها، مزید افزایش مصرف برق در کشور شد.

وی تاکید کرد: نیروگاه‌ها، باید تدابیری بیاندیشند که واحدهای تولیدی دچار مشکل نشوند و از تولید باز نمانند. یکی از انرژی‌های مهم در بخش تولید، برق است که از مهم‌ترین نیازهای واحدهای تولیدی به حساب می‌آید. بنابراین با توجه به وابستگی واحدهای تولیدی به نیروی برق، ضروری است که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که، به چرخه تولید آسیبی وارد نشود.

استاندار همدان بر توسعه برج‌های خشک نیروگاه تاکید کرد و گفت: بر توسعه برج‌ها خشک که می‌تواند میزان مصرف را تا ۹۲ درصد کاهش دهد، تاکید می‌شود.

قاسمی فرزاد در پایان با اشاره به سوخت نیروگاه، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که ضرورت دارد که نیروگاه شهید مفتح به موازات اقدامات دیگر به آن توجه کند، سوخت نیروگاه و نوع سوختی است که مورد استفاده قرار می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل