نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صنایع از ظرفیت علمی دانشگاه تمایل نشان نمی دهند

به گزارش سیناپرس، داوود نعمت الهی در سومین نشست چالش های کیمیا گران پژوهش در پشتیبانی از تولید که توسط مرکز افکار سنجی برگزار شد، اظهار کرد: نباید از دانشگاهیان و دانشجویان ایراد بگیریم چرا که خود صنعت و جامعه نمی خواهند  از علم جامعه دانشگاه استفاده کنند ، ما توانایی ها را جست جو می کنیم و از صنعت می خواهیم که قرار داد ببندند اما صنایع تمایلی نشان نمی دهند.
وی افزود: باید کاری انجام شود که دردی از جامعه باز کند و گرهی از مشکلات بگشاید و پیگیری صنایع از ابتدای کار خوب است اما هنگام ورود به کار  عقب نشینی می کنند.
نهاد مستقل علمی گره گشای مشکلات جامعه
استادیار جامعه شناسی دانشگاه اراک در این نشست اظهار کرد: زمانی می توانیم مشکلات در جامعه را برطرف کنیم که نهاد مستقل شکل بگیرد.
نهاد علمی در جامعه ما پشتیبانی نمی شود
دکتر محمد امین افشار اظهار کرد: در جامعه ما نهاد علم آنگونه که باید پشتیبانی نمی شود و نهادی  به نام نهاد مستقل علمی به آن معنا نداریم.
وی افزود: عدم وجود نهاد مستقل علمی بین اساتید و دانشجویان شکاف ارتباطی ایجاد کرده و عدم وجود چنین نهادی در حوزه علوم انسانی به این حوزه بسیار زیان رسانده است.
دکتر افشار با بیان اینکه تحمیل دانش و قرار دادن یک دانش در چارت بسیار کار را سخت می کند، تصریح کرد: اینگونه تحمیل ها مانند این است که به موسیقی دان ساز را تحمیل کنیم، بنابراین تفکر و اندیشه بر اساس یک سیاست مشخص مسیر علم را از مسیر درست علمی دور می کند.
مشکلات جامعه طرح مسئله شوند
وی گفت: در بسیاری از مشکلات جامعه طرح مسئله انجام نشده به این ترتیب علم نتوانسته کمکی به جامعه کند چرا که بسیاری از مشکلات جامعه نیاز به طرح مسئله دارند.

خروج از نسخه موبایل