از ظرفیت‌های مردمی برای گردشگری استفاده شود

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، علی‌اصغر شیر اظهار کرد: از طرف دیگر مسئولان نیز باید با برنامه‌ریزی درست فضاها و ارتباطات سیستمی را مدیریت کنند تا گردشگر قوانین و نظم مقصد را رعایت کند.

وی افزود: فرهنگ مبدا و مقصد گردشگر در تخریب تاثیرگذار است. ساختار صنعت گردشگری باید در همه زمینه‌ها منظم بچرخد و گردشگری مسئولانه تنها مخصوص مدیران و مسئولان نیست و اگر بخواهیم چرخ این صنعت خوب بچرخد باید همه عوامل در عرصه‌های مختلف احساس مسئولیت کنند و با برنامه‌ریزی هدفمند و تبعیت از قانون پیش بروند.

مدیر مرکز گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه گردشگری ذاتا مخرب نیست، عنوان کرد: تنها در صورتی که نتوانیم از نقاط مثبت این صنعت استفاده کنیم مخرب می‌شود و اگر بتوانیم از گردشگر درست پذیرایی کرده و آن را مدیریت کنیم گردشگر تخریبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی جامعی برای گردشگری داشته باشیم، اظهار کرد: اگر بسترسازی درست و امکانات خوبی در حوزه‌های مختلف خدماتی صورت بگیرد سفر منجر به کنش‌های خارج از عرف نمی‌شود. علاوه بر این در زمینه‌سازی و بسترسازی شهر همدان باید از ابتدایی‌ترین کارها تا اقدامات اساسی برای گردشگر پیش‌بینی شود.

شیری ادامه داد: گردشگری صنعتی فرابخشی است و شهرداری نیز با همین هدف اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی انجام می‌دهد و نقش سازمان‌های مردم نهاد نیز در راستای کاهش تخریب گردشگری بیشتر و پر رنگ‌تر است. همچنین اگر بتوانیم در حوزه راهنمایان گردشگری، سازمان‌های متولی گردشگری، شرکت‌های خدمات گردشگری و مردم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود و تا زمانی که نتوانیم به درستی با مسافر برخورد کنیم نباید انتظار داشته باشیم مسافر با ما ارتباط خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید به صورت علمی وارد قضیه گردشگری شویم، شرح داد: با پیش‌بینی برنامه‌های سازنده برای راهنمایان و تشکیل همیاران محلات قصد داریم مردم را در کارهای مختلف مدیریت شهری دخیل کنیم. همچنین می‌توانیم برنامه‌های آموزشی برای برای صنوف مختلف تدارک ببینیم.

شیری خاطرنشان کرد:  همچنین امیدواریم با تشکیل خانه فعالان گردشگری در شهرداری همدان و حضور افراد صاحب نظر در حوزه برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت کارهای تاثیرگذاری انجام شود چراکه کارهای نظارتی اگر در حوزه مردمی کشیده شود و مردم برخورد مسئولانه داشته باشند شاهد تخریب‌های کمتری در حوزه گردشگری خواهیم بود و در صورتی که در زمینه ساختارها و مردم برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشیم بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا