نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

89 درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد مهدی مجذوبی اظهار کرد: آموزش، پژوهش و تربیت انسانهای عالم و متخصص بخشی از رسالت دانشگاه علوم پزشکی است و در کنار آن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز در بخش دیگر وظایف این مجموعه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در ۷۰۸ واحد بهداشتی در سرتاسر استان خدمات بهداشتی ارائه می گردد و در بیش از ۱۴ بیمارستان دانشگاهی و ۷ مرکز غیر دانشگاهی خدمات درمانی به مردم عزیز استان ارائه می شود.
دکتر مجذوبی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: استان همدان در میزان تزریق واکسن نوبت اول در جایگاه ششم کشور قرار گرفته و رتبه نهم نوبت دوم تزریق واکسن را به خود اختصاص داده است اما هنوز حدود ۱۴۰ هزار نفر از مردم واکسن دریافت نکرده اند.
وی در ادامه افزود: در کنار واکسیناسیون همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت توصیه می شود چراکه همانطور که شاهد هستیم موج جدید کرونا به همت مردم و مدافعان سلامت تحت کنترل درآمده است اما همچنان رعایت پروتکل ها مورد تاکید است.
دکتر مجذوبی خاطرنشان  کرد: توصیه می شود افراد بالای ۴۰ سال نوبت سوم واکسن را دریافت کنند زیرا با تزریق دوز سوم هم ایمنی زایی در افراد بیشتر شده و هم کنترل بیماری در جامعه بهتر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نتایج مثبت حوزه بهداشت و درمان، مرهون خدمات شبانه روزی جامعه پرستاری است تبیین کرد: در زمینه خدمات ارائه شده در اپیدمی کرونا نگرانی هایی نیز در جامعه پزشکی وجود داشت که از آن جمله قرار گرفتن پزشکان و پرستاران در معرض بیماری با وجود کمبود واکسن و وسایل حفاظت فردی بود و از جان گذشتگی و ایثار این افراد بود که باعث تداوم حضور آنها در این عرصه بود با وجود اینکه حتی خانواده های آنها نیز در معرض آسیب بودند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: حدود ۴ هزار نفر از کارکنان کادر درمان و پزشکان از ابتدای این پاندمی به بیماری مبتلا شدند که دو نفر نیز شهید شدند اما تلاش و زحمات کادر درمان دچار افت نشد و همواره ارایه خدمات در بهترین سطح خود انجام گرفت.
وی یادآور شد: هرچند به لحاظ شاخص های کمی تناسب پزشک و پرستار به تخت بیمار نسبت به برخی از کشورهای برخوردار کمتر است اما علیرغم کمبودها همت و تلاش بی وقفه کادر درمان است و با همین همت و اراده، خوشبختانه شدت مرگ و میر در پیک پنجم کرونا در استان همدان نسبت به میانگین کشور کمتر بود.
دکتر مجذوبی خاطرنشان کرد: در استان همدان ۴۰ پروژه در دست احداث داریم که در سرتاسر استان با زیر بنای ۷۲ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴۶۸ میلیارد تومان در دست انجام است که امیدوار هستیم برخی از این پروژه ها تا پایان امسال و ابتدای سال بعد به بهره برداری برسد.

خروج از نسخه موبایل