به گزارش خبرگزاری سیناپرس، محمد پورداود، با بیان این که سه مثلث آموزشی، ارتباطی و مشاوره ای کار تعلیم و تربیت را در مدرسه پیش می برند، اظهار کرد: معلمان در مثلث آموزشی ضلع نیرومندی هستند که با سعی بلیغ و جهد جهید جریان یاددهی و یادگیری را عمق می بخشند.
وی افزود: معلمان به عنوان مرجع علمی و اخلاقی، نقش اصلی را در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دارند.
وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در مدارس، گفت: دانش آموزان علاوه بر مسائل تربیتی و آموزشی باید مهارت های زندگی را نیز بیاموزند تا تربیت تمام ساحتی مبتنی بر سند تحول بنیادین شکل بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به چرخشهای تحولآفرین سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: در این مبحث باید از وضعیت موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.
پورداود با بیان این که نهاد آموزشی باید به سمت نهاد فرهنگی و اجتماعی و مولد سرمایهگذاری حرکت کند، افزود: باید دانشآموز منفعل به متربی فعال تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت های مدارس سمپاد در استان، تصریح کرد: این موفقیت ها حاصل تلاش همکاران فرهنگی و همافزایی در مدارس است.