نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از سوخت مازوت مورد تایید محیط زیست نیست

رزاقی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد:  نیروگاه شهید مفتح یک نیروگاه بخاری است و برق تولیدی آن به شبکه سراسری می‌پیوندد و به مقدار نیاز به استان‌ها داده شود.  

وی با بیان اینکه استفاده از سوخت مازوت مورد تایید محیط زیست نیست، تصریح کرد: در حال حاضر چاره ای نداریم و از سوخت مازوت استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح از چهار واحد 250 مگاواتی تشکیل شده است، تصریح کرد : جانمایی این نیروگاه در گذشته توسط مسئولان انجام شده  بنابراین مدیر عامل این نیروگاه  و کارکنان این مجموعه نیز هیچ دخالتی در جانمایی این نیروگاه نداشته اند.

رزاقی با تاکید بر اینکه پدافند غی عامل ایجاب می کند نیروگاه ها در یک منطقه متمرکز نشوند، تصریح کرد:  شبکه باید در کل کشور به موازات تقسیم و تولید برق انجام شود.

وی گفت: مصرف برق استان همدان ۶۵۰ تا ۷۰۰ مگاوات بوده است که در حال حاضر از پساب فاضلاب همدان برای تولید برق استفاده می‌شود.

وی همچنین از در اختیار داشتن ۲۷ حلقه چاه در گذشته خبر داد و گفت:  از سال ۸۴ با انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه تمام چاه‌ها پلمب شد و تنها ۳ حلقه چاه برای استفاده کارکنان فعال است.

رزاقی با اشاره به اینکه صنایع استان دو درصد آب استان را برداشت کرده‌اند، ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد آب توسط بخش کشاورزی برداشت شده است،  چاه‌ها کنتور دارد و میزان مصرف آنها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید برق بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، تصریح کرد: نیروگاه‌های خورشیدی و بادی تولید زیادی ندارد و بار اصلی تولید کشور بر روی نیروگاه حرارتی است.

خروج از نسخه موبایل