نظارت بر محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، محمد مددی اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت و ایمنی مصرف‌کنندگان و به منظور کنترل کیفیت کالاهای عرضه شده با علامت استاندارد در سطح بازار استان، طرح طاها(نظارت بر محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری عرضه شده در بازار) از مراکز عرضه و فروش در حال انجام است.

وی افزود: در این طرح بازرسان اداره کل استاندارد با مراجعه به واحدهای صنفی و مراکز فروش، ضمن ارائه آموزش در خصوص نحوه اصالت سنجی محصولات مشمول مقررات اجباری، کالاهای غیر استاندارد را شناسایی و از چرخه عرضه در بازار خارج می‌کنند.

مددی با اشاره به اینکه تا پانزدهم آذرماه سالجاری حدود ۶۰۰۰ بازرسی از سطح بازار استان همدان انجام شده است، تصریح کرد: این بازرسی‌ها از انواع واحدهای صنفی در سراسر انجام شده است.

مددی در ادامه گفت: خط قرمز اداره کل استاندارد استان همدان عدم حضورکالاهای مشمول استاندارد اجباری کم کیفیت و بی کیفیت در بازار استان است و در این خصوص با هیچ کسی مماشات نخواهیم داشت.

مدیر کل استاندارد استان همدان همچنین مطرح کرد: سامانه پیامکی استعلام اصالت پروانه کاربرد نشان استاندارد " ۱۰۰۰۱۵۱۷" در خدمت همشهریان است و از مردم تقاضا می‌کنیم در راستای اصالت سنجی کالاهای دارای نشان استاندارد کد ده رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد را به این سامانه ارسال و از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا