تزریق دز سوم به 40 ساله ها رسید

دکتر محمد طاهری در گقتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: تمام افراد بالای چهل سال که نوبت اول و دوم واکسن آنها از نوع غیر فعال( سینوفارم، برکت و بهارات) بوده نوبت سوم را باید با فاصله ۳ ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

وی افزود: تمام افراد بالای چهل سال که نوبت اول و دوم واکسن آنها از نوع فعال (اسپوتنیک و آسترازنکا) بوده نوبت سوم را باید با فاصله ۶ ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

دکتر طاهری تصریح کرد: کادر درمان و بیماران خاص زیر ۴۰ سال نیز با رعایت فواصل گفته شده بر حسب نوع واکسن نوبتهای قبلی خود، نوبت سوم را دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که در نوبت اول و دوم واکسن پاستور دریافت کرده‌اند، فعلا باید منتظر ابلاغ وزارت بهداشت باشند.

سخنگوی علوم پزشکی گفت: نوع واکسن نوبت سوم ترجیحا بهتر است از همان واکسن نوبتهای قبل باشد، اما در صورت تقاضای فرد، استرازنکا و سوبرانا پلاس هم می‌توان تزریق کرد.

وی ادامه داد: کسانی که متقاضی واکسن سوبرانا برای نوبت سوم هستند لازم است "سوبرانا پلاس" تزریق کنند و سوبرانای معمولی فقط برای نوبت اول و دوم قابل استفاده است.

دکتر طاهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسن آسترازنکا در نوبت اول، تزریق نمی‌شود ولی افرادی که قبلا در نوبت اول آسترازنکا دریافت کرده اند، با فاصله ۲یا ۳ ماه بعد می توانند نوبت دوم این واکسن را تزریق کنند.

وی یادآور شد: واکسیناسیون کرونا در پایگاههای تجمیعی واکسن و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی همدان انجام می‌شود.

گزارش: سحر فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا