نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از ماسک در بین مردم رو به کاهش است

لیدا رفعتی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: پس از بازرسی از چهار هزار و ۸۶۰ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مشخص شد که سه هزار و ۴۲۳ مورد معادل ۷۰ درصد دارای تهویه مناسب هستند.

وی ادامه داد: طی یک هفته گذشته ۶۵۶ واحد صنفی و اماکن عمومی متخلف به علت بی اعتنایی به دستورالعمل های بهداشتی اخطاریه دریافت کردند همچنین ۲۰ واحد از جمله ۹ سوپر مارکت و خواربارفروشی، سه نانوایی، سه رستوران و پنج مورد سایر اماکن و مراکز پلمب شدند همچنین در حال حاضر ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان در وضعیت زرد کرونایی هستند.
رفعتی خاطرنشان کرد: مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۲۵ درصد، پایانه های مسافربری برون شهری با ۴۴ درصد و مهد کودک با ۵۵ درصد کمترین توجه را به مجهز بودن به تهویه مناسب داشتند.
وی تصریح کرد: به دنبال بازدید از ۵۷ مطب و ۷۴ داروخانه در یک هفته گذشته مشخص شد که ۳۲ درصد از این محل ها به تهویه هوا مناسب مجهز نیستند در حالیکه میزان مراجعه به مطب و داروخانه ها در طی روز بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه حدود نیمی از مهدکودک های بازدید شده تهویه مناسب نداشتند، اضافه کرد: ۶۵ درصد تالارهای پذیرایی و ۷۹ درصد ادارات سازمان ها از تهویه استاندارد برخوردار هستند.
این مقام مسئول گفت: همچنین با وجود تاکید فراوان به رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی اما طی بازرسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که در ۶۲ درصد اماکن این مولفه رعایت می شود.
وی تصریح کرد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۲۵ درصد، سپس پایانه های مسافربری برون شهری با ۴۴ درصد، آرامستان با ۵۳ درصد، مهدکودک با ۵۵ درصد و مراکز ورزشی ۵۷ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
رفعتی گفت: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهار هزار و ۸۶۰ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۷۷ درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت شده بود.

گزارش: کامبیز قمری

خروج از نسخه موبایل