نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هر هفته یک سامانه بارشی تسکینی بر خشکسالی همدان

روح اله زاهدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: با توجه به اینکه ابرهای بارشی در آسمان استان فعالیت می‌کند، اما این سامانه به صورت چشمگیری فعال نیست وتا صبح روز سه شنبه به صورت نا پیوسته بارش باران و در ارتفاعات به صورت برف را خواهیم داشت.
وی از کاهش دما از روز چهارشنبه در استان خبر و ادامه داد: با صاف شدن آسمان دمای استان کاهش پیدا می‌کند و انتظار می‌رود دمای منفی چهار درجه سانتیگراد را استان تجربه کند.
زاهدی در ادامه به حجم بارش ها در استان اشاره کرد و افزود: در جنوب استان،شهرستان هایی از جمله نهاوند و تویسرکان تا دو میلیمتر بارش گزارش شده اما در همدان کمتر از یک میلیمتر ثبت شده است.
این کارشناس هواشناسی  از افزایش دما به سبب بارش باران خبر داد و به کمینه وبیشینه دما  در24 ساعت گذشته اشاره کرد وگفت: همدان با دو درجه سانتیگراد سردترین و 11 درجه سانتیگراد گرمترین دمای خود را در شبانه روز گذشته داشته است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرستان ها، خنک ترین دما را  رزن با صفر درجه سانتیگراد تجربه کرده است و گرمترین دما شهرستان های اسدآباد و نهاوند با 16 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

زاهدی خاطر نشان کرد: وجود و تشکیل مه در ساعاتی که باران نمیبارد از پدیده های معمول روزهای بارشی همدان است.

وی در پایان گفت: به طور متوسط هر هفته یک سامانه بارشی خواهیم داشت که در مورد تاثیر بارش ها بر کاهش خشکسالی بعد از پایان بارندگی ها می توان قضاوت کرد چرا که محاسبات میزان بارندگی ها بر اساس سال زراعی محاسبه می شود.

گزارش: محمد جواد صفری

خروج از نسخه موبایل