نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روند مراجعه افراد دز اولی به مراکز تجمیعی کند است

جلال الدین بطحایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس؛ اظهار کرد: انجام واکسیناسیون عمومی از ماه های گذشته آغاز شده و تاثیر واکسیناسیون در حال حاضر در جامعه مشخص است  و شاهد روند کاهشی مبتلایان به کرونا هستیم.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون  به تنهایی برای روند کاهشی کافی نیست، تصریح کرد: شهروندان همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و علاوه بر واکسیناسیون از تجمعات و دورهمی های خانوادگی خودداری کنند و این روند را تا پایان اپیدمی مد نظر داشته باشند.
بطحایی با اشاره به اینکه 220 هزار همدانی به دلایل مختلفی موفق به واکسیناسیون نشده اند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلایل مختلفی تا کنون موفق به دریافت واکسن نشده اند که به صورت روند افزایشی اما کند  در حال تزریق هستند و روزانه به مراکز تجمیعی واکسن مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه دز سوم واکسیناسیون افراد بالای 60 سال دریافت کننده واکسن سسینوفارم، برکت و بهارات به فاصله چهار ماه در حال انجام است، گفت: برخی سالمندان که شرایط مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون را ندارند، یک نفر از مراقبین این افراد باید به مرکز بهداشت شهرستان خود مراجعه کنند تا هماهنگی های لازم برای حضور تیم واکسیناسیون در منزل این افراد انجام شود.
وی گفت:سالمندانی که توانایی حضور در مراکز تجمیعی واکسن را داشته باشند  و فاصله زمانی دز دوم آنها بیش از چهار ماه باشد، می توانند با داشتن کارت ملی و کارت واکسن قبلی خود در مراکز تجمیعی واکسن نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل