نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حیوانی که پوست، گوشت و خون آن مفید است

علیرضا قراگزلو در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، با اشاره به واحد پرورش کروکودیل درملایر به مقرون به صرفه بودن پرورش این حیوان اشاره کرد و گفت: گوشت این حیوان به خارج از کشور صادر می شود، همچنین از پوست آن در داخل استفاده میشود و خون  آن برای مصارف دارویی مناسب بوده همچنین از دندان این حیوان برای زیور الات بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه متصدی این واحد مدافع حقوق حیوانات است ، تصریح کرد: وی مدافع حقوق حیوانات و از دوستداران محیط زیست است،  و با توجه به چندین سفر خارجی که داشته اطلاعات جامعی برای نگهداری از کروکودیل کسب کرده و آنها را هیچ گونه آزار و اذیتی نمی دهد.

قراگزلو با بیان اینکه کشتار این حیوانات باید بدون زجر دادن حیوان باشد، تصریح کرد: در حال حاضر این واحد پرورش کروکودیل هیچ گونه کشتاری انجام نداده  و در حال تکثیر و پروروش حیوانات است که به زودی سری جدید از آنها را وارد می کند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا متصدی این واحد به علت ناآشنا بودن با شرایط محیطی با تلفات این حیوانات مواجه شد که خوشبختانه با کسب تجربه شرایط آب و هوایی را به صورت مصنوعی برای آنها فراهم کرد و در حال حاضر مشکلی برای آنها وجود ندارد.

قراگزلو با بیان اینکه تنها نباید جنبه اقتصادی موضوع را مد نظر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از این حیوانات برای جذب گردشگر و مباحث تفریحی می توان استفاده کرد.

گزارش: محمد جواد صفری 

خروج از نسخه موبایل