نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

300 هزار همدانی برای واکسن شتاب کنند

سید جلال الدین بطحایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: تا کنون میزان واکسیناسیون در همدان در وضعیت مطلوبی قرار داشته و در کل استان به طور متوسط پنج هزار نفر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می کنند و نسبت به تزریق واکسن اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه امیدواریم 300 هزار نفر باقی مانده هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند، گفت: این افراد گروه سنی بالای 18 سال هستند که با فراهم کردن شرایط بهتر برای آنها نسبت به واکسیناسیون خود در حال اقدام هستند.
وی به واکسیناسیون از طریق اتوبوس های سیار اشاره کرد و گفت: برخی افراد به علت مشغله های کاری امکان مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون را نداشتند که با حضور اتوبوس های سیار امکان واکسیناسیون آنها با دسترسی راحتتر فراهم شده است.
بطحایی به ناتوانی جسمی برخی افراد سالمند برای حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: نیروهایی را برای حضور در منازل این افراد تدارک دیده ایم که بتوانند با حضور در منزل این افراد نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کنند.
رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون همدان در سطح مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: صفر شدن آمار مرگ و میر به چندین فاکتور بستگی دارد و واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند امار مرگ و میر را صفر کند.
وی افزود: واکسیناسیون آمار مرگ و میر را کاهش می دهد همچنین موارد شدید بیماری را کاهش می دهد اما به تنهای نمی تواند آمار مرگ و میر را به صفر برساند.
بطحایی ادامه داد: رعایت کردن تمامی موارد در کنار واکسیناسیون به کاهش آمار مرگ و میر و موارد شدید بیماری کمک می کند.
وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا قبل از واکسیناسیون تستهای تخصصی کرونا گرفته نمی شود، تصریح کرد: پزشکان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور داشته و علامت هایی از جمله  تب، بدن درد، لرز و سایر مصادیق را از فرد دریافت کننده واکسن پرسش می کنند، و بسته به تشخیص پزشک واکسن دریافت می کنند.
بطحایی خاطرنشان کرد: در مواردی شاهد تزریق واکسیناسیون افرادی هستیم که به بیماری مبتلا بوده اند و بعد از تزریق واکسن بیماری در آنها بروز کرده است، بنابراین توصیه می شود افراد در صورت داشتن علامت و حتی قرار گیری در کنار افراد مثبت را اطلاع دهند و سپس به تزریق واکسن اقدام کنند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل