رتبه 9 همدان در تزریق واکسن

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد خزایی اظهار کرد: در حال حاضر همدان رتبه 9 را از نطر واکسیناسیون دارد و این در حالیست که انتظار وزارت بهداشت از همدان بیش از این است و امیدواریم افراد هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

وی  با تاکید بر اینکه به پیک ششم نزدیک شده ایم ، گفت:  براساس نرسیدن آمار واکسیناسیون به درصد مناسب و ایمنی، استان و کل کشور در برابر پیک پیش رو آسیب پذیر هستند.

دکتر خزایی یادآور شد: تا کنون در استان تا کنون بیش از یک میلیون و هشتصد هزار دوز واکسن تزریق شده است و  در همین رابطه تا کنون یک میلیون و 153 هزار و 400 دوز واکسن نوبت اول و 670 هزار و 300 دز نیز واکسن دوز دوم و یک هزار و660 دز بوستر در استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت بالای استان در تزریق واکسن، تعداد افراد جامعه هدف و الزام در تسریع اتمام واکسیناسیون، باید تا کنون نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت هدف استان، مرحله اول واکسن را دریافت می کردند؛ این درحالیست که متاسفانه با حضور گروه مخالفان واکسن در سراسر جهان و به طبع ایران شاهد استقبالی خلاف انتظار دانشگاه علوم پزشکی از دریافت واکسن به ویژه درمرحله اول هستیم.
وی با بیان اینکه شرایط استقبال از دوز دوم واکسن در استان به مراتب بهتر از مرحله نخست است، گفت: هم اکنون استان ظرفیت تزریق روزانه ۵۰ هزار نفری را در شرایط معمول و ۹۰ هزار نفری در مواقع اضطرار را دارد؛ درصورت استقبال مردم از مرحله نخست دریافت واکسن می توانیم در بازده زمانی ۲ هفته ای نزدیک ۸۰ درصد واکسیناسیون در گروه اول را ثبت و در برابر موج احتمالی ششم کرونا به شرایط ایده آل و به دور از نگرانی برسیم.
دکتر خزایی همچنین از واکسیناسیون نزدیک ۷۳ درصدی دانش آموزان واجد دریافت واکسن کرونا خبرداد و افزود: احتمال می رود تا ۲ هفته آینده مجوز واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز از کمیته مربوطه صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا