نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هیچ مورد مثبتی از آنفلوآنزا در همدان نداریم

دکتر ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: با توجه به فاصله گذاری ها  و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها و ضدعفونی کردن آنها با الکل در سال گذشته ویروس آنفلوآنزا کاهش چشمگیری داشت و خوشبختانه با گذشت یک ماه از فصل پاییز تا کنون هیچ مورد مثبتی از آنفلوآنزا را نداشتیم.
وی گفت: در صورتیکه فردی سیستم ایمنی ضعیفی دارد بهتر است واکسن آنفلوآنزا را دریافت کند چرا که علائم تنفسی در فصول سرد سال به طور طبیعی افزایش می یابد.
وی همچنین  روند کاهش مبتلایان به کرونا را در پیک پنجم کُند اعلام کرد و گفت: روند کاهشی کرونا در این پیک به کُندی در حال کاهش است.
دکتر جلیلی تصریح کرد: پیک های قبلی به سرعت روند ابتلا افزایش یافت و به همان سرعت نیز روند کاهشی شد اما در پیک پنجم همانگونه که روند مبتلایان به کندی در حال افزایش بود، روند کاهش نیز به کندی در حال وقوع است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به افزایشی شدن روند ابتلا به کرونا در برخی شهرها گفت: برخی شهرها وراد پیک ششم شده اند که اگر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت باشند همدان نیز وارد پیک ششم می شود ، بنابراین شهروندان باید از حضور در دورهمی ها خودداری کرده و در صورت نیاز به حضور در اجتماع از ماسک استفاده کنند همچنین محدودیت ها ی تردد برای جلوگیری از سفرهای تفریحی اعمال شود.
وی گفت: با توجه به تجربه های گذشته از پیک اول تا پنجم نیز مجموعه معاونت درمان به صورت آماده باش بوده و از توان حداکثری برای مقابله با کرونا و پذیرش مبتلایان به کرونا در پیک ششم را دارد.
دکتر جلیلی به میزان واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا اشاره کرد و افزود: زمانی واکسیناسیون اثر گذار خواهد بود که دز دوم نیز انجام شود و تعداد زیادی از افراد واکسیناسیون شده باشند.
گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل