نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کادر درمان در همدان دز بوستر دریافت می کنند

دکتر محمد خزایی در در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: دریافت دز بوستر برای کادر درمان در همدان از هفته گذشته آغاز شده است و هر یک از این افراد در زمان بندی مشخص شده برای دریافت دز بوستر اقدام  می کنند.

وی اظهار کرد:  با توجه به اینکه کادر درمان اولین دریافت کنندگان واکسن بودند، هم اکنون زمان دریافت دز بوستر آنها آغاز شده  و هر یک از آنها در زمان بندی مشخص شده برای دریافت دز بوستر اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه برای دریافت دز بوستر حداقل باید 6 ماه از زمان دز دوم گذشته باشد، گفت: هر یک از کادر درمان بر اساس زمان دریافت دز دوم و برنامه زمان بندی اعلام شده برای دریافت دز دوم اقدام می کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
دکتر خزایی خاطرنشان کرد: برای دز بوستر در سایر افراد بر اساس واکسیناسیون ترتیبی که انجام شد و هر یک از گروه های سنی در زمان مشخصی مراجعه کردند برای دریافت دز بوستر نیز به این گونه عمل خواهیم کرد.
وی درز بخش دیگری از سخنانش از واکسیناسیون 83 درصدی افراد بالای 60 سال و 72 درصدی افرادی بالای 50 سال خبر داد و گفت: این رکورد برای استان همدان نسبت به میانگین کشوری بسیار مطلوب بوده و این گروه سنی به طول کامل واکسینه شدند.
معاون بهداشتی علوم پزشکی با بیان اینکه واکسن سینوفارم واکسنی بسیار ایمن برای مادران باردار و شیرده محسوب می شود، گفت: این واکسن تنها واکسن تایید شده از سوی وزارت بهداشت بوده که مادران باردار بعد از طی 12 هفتگی و بسته به تشخیص پزشک متخصص می توانند واکسن دریافت کنند.
وی به واکسیناسیون دانش آموزان اشاره کردو گفت: دانش آموزان می توانند بین واکسن سینوفارم و کرونا پاستور یکی را انتخاب کنند چرا که این دو واکسن عوارض کمتری داشته و واکسنی ایمن برای این گروه سنی محسوب می شود.
وی گفت: واکسن پاستور پلاس که دز سوم واکسن کرونا پاستور است در حال حاضر وارد نشده است و واکسن های موجود کرونا پاستور کلاسیک (دز اول و دوم) است.

گزارش: محمد جواد صفری

خروج از نسخه موبایل