نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ناباروری بعد از واکسیناسیون اثبات نشده است

دکتر ربیعی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، با بیان اینکه برخی باورهای غلط در مورد واکسیناسیون و ناباروری وجود دارد، تصریح کرد: این ویروس نزدیک به دو سال است که به صورت اپیدمی گسترش یافته و واکسن آن نزدیک به یک سال است انجام می شود، بنابراین در مورد ایجاد ناباروری بر اثر واکسیناسیون هیچ سند علمی نداشته و تاکنون به اثبات نرسیده است.

وی گفت: ویروس آنفلوآنزا هر سال بروز می کند و برخی افراد نسبت به واکسیناسیون علیه این ویروس اقدام می کنند و تا کنون مشکلی از قبیل ناباروری و سایر مصادیق به همراه نداشته است.
این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه برخی افراد تصور می کنند انجام واکسیناسیون موجب کاهش اثر ذخیره سازی سلولهای بنیادی می شود، تصریح کرد: بیان این مطلب هیچ پشتوانه علمی نداشته و این موضوع  نیازمند مطالعات گسترده است.

وی ادامه داد: مادران باردار نسبت به سایر افراد سیستم ایمنی ضعیفتری داشته و در صورت ابتلا احتمال درگیری با نوع شدید ویروس در آنها دور از انتظار نیست ، بنابراین توصیه می شود مادران باردار نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند بعد از 12 هفتگی و با تشخیص پزشک متخصص واکسینه شوند.
این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه برخی مادران باردار که در اجتماعات بزرگ و خانواده های بزرگ زندگی می کنند، باید واکسینه شوند، گفت: برخی مادران باردار که سنشان بالای 35 سال بوده یا بیماری زمینه ای دارند باید نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

گزارش : زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل