نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کودکان 3 تا شش سال بینایی سنجی شوند

بهروز حاتمی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهارکرد: سنجش بینایی کودکان باید مورد توجه خانواده ها باشد چرا که برخی اختلالات بینایی در مراحل اولیه زندگی رفع می شود.
وی افزود: برخی اختلالات بینایی در دوران کودکی رفع میشود که از جمله آن می توان به فعال کردن چشم تنبل اشاره کرد همچنین برخی موارد اختلال بینایی با تجویز عینک مرتفع می شود.
حاتمی با بیان اینکه 9 پایگاه دائمی فعال در استان همدان برای انجام بینایی سنجی کودکان سه تاشش سال وجود دارد، تصریح کرد: سالانه میزان مراجعه خانواده ها از آبان ماه شروع می شود در حالیکه این پایگاه ها به صورت دائمی در حال ارائه خدمات هستند.
این کارشناس مسئول با بیان اینکه  پایگاه های سنجش بینایی ویژه کودکان از دهه 70 راه اندازی شده است، گفت: سالانه خانواده ها کودکان خود را راهی این پایگاه ها می کنند و کودکی که مراجعه میکند به صورت سه سال متوالی پیگیری وضعیت بینایی وی هستیم چرا که بینایی کودکان با رشد کودک در حال تکامل است.
وی ادامه داد: در صورتیکه کودکی مشکلات بینایی از جمله نیاز به جراحی های خاص داشته باشد به سطوح بالاتر چشم پزشکی ارجاع داده می شود.
حاتمی تصریح کرد: معاینه بینایی کودکان در پایگاه ها با استفاده از دستگاه ها و E چارت است که کودکانی که همراهی نداشته باشند به اپتومتریست ارجاع داده می شوند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل