نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مردم نقش موثری در پاکسازی و حفظ محیط زیست دارند

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، مهرداد سلگی اظهار کرد: گروه های طبیعت دوست به صورت عام المنفعه فعالیت خود را در راستای حفظ محیط زیست آغاز کرده اند که انجام این امر موجب فرهنگ سازی و توجه مردم به طبیعت می شود.
وی افزود: باید برای نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست تلاش کنیم و مردم در این حوزه نقش موثرتری نسبت به ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارند.
سلگی با بیان اینکه با حضور اقشار مختلف در جامعه، محیط زیست سالمی خواهیم داشت، افزود : با ترویح این فرهنگ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلودگی خواهیم داشت.
رئیس محیط زیست نهاوند خاطرنشان کرد: جمعی از دوستداران محیط زیست این شهرستان به صورت خودجوش نسبت به پاکسازی مسیر سراب فارسبان از وجود زباله و سایر پسماندها اقدام کردند و طبیعت این منطقه نفسی تازه کشید.
وی ادامه داد: شماری از جوانان دوستدار محیط زیست ساکن در روستای «رزینی» نهاوند به منظور حفاظت از محیط زیست نسبت به پاکسازی سراب فارسبان از وجود زباله اقدام کردند.
وی با بیان اینکه سراب فارسبان واقع در شهرستان نهاوند یکی از جاذبه های گردشگری غرب کشور محسوب می شود که سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند، گفت: سراب فارسبان در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی نهاوند در انتهای روستای کمالوند و ورودی روستای دولت آباد واقع شده است که عناصر طبیعی چون چشمه، کوهستان، فضای سبز و انبوه درختان، زیبایی مضاعفی به طبیعت بکر این منطقه بخشیده است.

گزارش: نفیسه پاکیزه

خروج از نسخه موبایل