نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کرونا به گل رز هم رحم نکرد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، مجید نظری در حاشیه بازدید خبرنگاران از گلخانه سینارز اظهار کرد: این گلخانه بهترین و با کیفیت ترین گل های رز را پرورش می دهد که با شیوع کرونا و تعطیلی بازار دچار خسارت ۲۰۰ ملییون تومانی شدیم و با مشکلاتی از قبیل عدم تأمین سرمایه، هزینه‌های جاری گلخانه و از دست دادن انگیزه روبرو هستیم.

وی به مساحت این گلخانه اشاره کرد و افزود: مساحت این گلخانه ۱۵هزار متر مربع است که از دوسالن کشت، محوطه کارگاهی، سردخانه نگهداری گل و اتاق بسته‌بندی تشکیل شده است همچنین فعالیت این گلخانه از سال ۹۶ کلید خورده و اولین برداشت در اواخر سال ۹۸ بود که متأسفانه به علت شیوع کرونا وتعطیلی بازار برخورد کردیم.

نظری با بیان اینکه این گلخانه بهترین کیفیت تولید گل رُز را در منطقه  دارد، اظهار کرد:  این واحد درسال قبل  توانست  جایگاه  نمونه کشوری را کسب کند، هم اکنون ۲۰ نفر در مقطع کارشناسی و دکترا در رشته‌های مرتبط در این گلخانه مشغول به کار هستند.

این کار آفرین با اشاره به کیفیت تولید و جایگاه خود در بازار گل، گفت: تولیدات ما با واسطه و به صورت حق العمل کار به شهر تهران فرستاده می شود که متأسفانه این کار در سود نهایی ما تأثیرگذار است.

نظری افزود: در حال حاضر به‌صورت قراردادی با بازار اصفهان در حال همکاری هستیم و قرار بود با هماهنگی‌های صورت گرفته به کشورهای همسایه هم صادرات داشته باشیم که متأسفانه با شیوع کرونا این فرصت را از ما گرفته شد.

وی با اشاره به سختی‌های این شغل، تصریح کرد: در ماه‌های محرم، صفر و رمضان فروش محصولات به پایین‌ترین حد خود می‌رسد که نیازمند مدیریت قوی است و همچنین پاندومی کرونا نیز در عرضه و تقاضای بازار گل خلل ایجاد کرده که در صورت استمرار این شرایط، باید فکری به حال مشاغل این چنینی کرد.

نظری با بیان اینکه این گلخانه با سرمایه‌ای نزدیک به شش میلیارد تومان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ۶۵ درصد از سرمایه اولیه را خودمان تأمین کردیم و ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن را  از تسهیلات اشتغال‌زایی اداره کار و رفاه اجتماعی با ثبت‌نام در سامانه کارا به‌دست آوردیم.

گزارش: محمد جواد صفری

خروج از نسخه موبایل