کودکان را خلاقانه به رعایت بهداشت تشویق کنیم

لیلا علیخانی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: برخی خانواده ها کودکان زیر ده سال دارند که این کودکان آداب رعایت بهداشت را باید آموزش ببینند و این در حالیست که خانواده ها با مقاومت کودکان در رعایت بهداشت مواجه هستند.
وی افزود: کودکان از اجبار گریزان بوده و مقاومت می کنند بنابراین بهتر است خانواده ها اصول بهداشتی را به صورت تشویقی و بازی آموزش دهند تا برای کودکان جذابیت داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: کودکان در صورتی به استفاده ازماسک تشویق می شوند که ماسک دارای اشکال رنگی بوده و جذابیت ایجاد کند و این موضوع باید مورد توجه خانواده ها قرارگیرد و گاهی برخی کودکان آنقدر نسبت به استفاده از این نوع ماسک ها تمایل پیدا می کنند که در منزل نیز از آنها به عنوان بازی استفاده می کنند.
علیخانی با بیان اینکه کودکان در صورتی نسبت به توصیه والدین عمل می کنند که آن کار برایشان جذاب باشد؛ گفت: در اوایل کرونا قرنطینه بسیار سفت و سخت گرفته شده بود و کودکان به همراه والدین در خانه بودند که والدین باید در این دوران خلاقیت داشته باشند و منزل را برای کودک به تفریح تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از روش های خلاقانه برای کودکان بسیار مفید است، گفت: دست شستن کودکان باید به صورت خلاقانه و با تفریح انجام شود تا کودک علاقمندانه به سمت شستشوی دست ها برود.
این مشاوره با بیان اینکه برای بازدید اقوام درجه یک در دوران کرونا محدودیت وجود دارد؛ تاکید کرد: با استفاده از فضای مجازی به صورت تماس تصویری می توان دیدار را تاز کرد چرا که این نوع ارتباط گیری برای کودکان جذاب است.
وی گفت: کودکان را باید با جمله این نیز بگذرد آشنا کرد چراکه این جمله امید بخش بوده و سلامت روحی آنها را تضمین می کند.
علیخانی ادامه داد: به کودکان باید آموزش دهیم که  این دوران مانند سایر دوران ها موقتی است و همانطور که دوران لذت بخش گذراست این دوران سخت گذراست.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا