نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عوارض واکسن موقتی و زود گذر است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد خزایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: عوارض واکسن که شامل تب، لرز، بدن درد و سردرد است، زود گذر بوده و افراد در صورت مشاهده چنین علامت هایی در بدن باید استامینوفن مصرف کنند.

وی افزود: بعد از تزرق واکسن افراد باید مایعات فراوان مصرف کنند همچنین استراحت کافی داشته باشند همچنین از فعالیت های ورزشی سنگین تا دو روز بعد از تزریق واکسن خودداری کنند.

دکتر خزایی تصریح کرد: در حال حاضر تزریق واکسن در بین قشر جوان  و دانشجویان آغاز شده که توصیه می شود جوانان بعد از تزریق واکسن در منزل استراحت داشته باشند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متولدین 1360 و قبل از آن می توانند برای واکسن اقدام کنند همچنین دانشجویان
 برای دریافت واکسن باید در سامانه پیش بینی شده ثبت نام کرده و براساس زمان تعیین شده به یکی از پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون همدان مراجعه کنند.

وی گفت: تا کنون ۱۴ هزارو ۱۳۳ نفر واکسن نوبت اول و ۳ هزارو ۲۳۳ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
دکتر خزائی یادآور شد: همراه داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی هنگام مراجعه به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون به منظور احراز هویت فرد و تزریق واکسن کرونا الزامی است.
وی تاکید کرد: واکسیناسیون دانشجویان پزشکی در محوطه دانشگاه و سایر دانشجویان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون انجام می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: افرادی که بیماری خاص دارند قبل از دریافت واکسن حتما با پزشک خود مشورت کنند  و طبق توصیه پزشک معالج نوع واکسن را انتخاب کنند.

دکتر خزایی با بیان اینکه اگر افراد علامت سرماخوردگی دارند، نباید واکسن دریافت کنند، گفت:  افراد در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مثل تب و بدن درد تا بهبودی کامل برای تزریق واکسن اقدام نکنند.

گزارش :نفیسه پاکیزه

خروج از نسخه موبایل