نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آمادگی کامل در بازگشایی مدارس وجود دارد

 به گزارش خبرگزاری سیناپرس،  محمد پورداود اظهار کرد:  فعالیت های ستاد پروژه مهر 1400 در استان همدان با شعار "مدرسه تحولی کانون تربیتی محله" و اصول نه گانه حاکم بر آن شامل نه مدرسه بدون برنامه عملیاتی، نه کلاس بدون معلم، نه معلم بدون کلاس، نه دانش آموز بدون مدرسه و معلم، نه مدرسه بدون نمازخانه، آزمایشگاه وکارگاه و…، نه مدرسه بدون تجهیزات و امکانات بهداشتی، نه مدرسه بدون زیرساخت آموزش الکترونیکی،  نه مدرسه بدون کمیته پیشگیری از بیماری کرونا و نه اداره بدون برنامه اجرایی سند تحول بنیادین از فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه های هفتگانه ستاد پروژه مهر از جمله ساماندهی، تعمیر و تجهیز، بهداشت، ایمنی و سلامت، ارتقای توانمندی های نظام آموزشی و تربیتی در شرایط کرونایی، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تأیید صلاحیّت و  نظارت و ارزیابی، گفت: ستاد پروژه مهر  استان در اقدامی خلاقانه کارگروه ارتقای توانمندی های نظام آموزشی و تربیتی را نیز در راستای عمق بخشیدن به تعلیم و تربیت دانش آموزان در شرایط کرونایی فعال نمود تا برای اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی براساس اطلس مدارس به خوبی زمینه سازی شود.

پور داود  با تأکید بر این که تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی در سطح استان اندیشیده شده است، گفت:  در راستای برنامه های وزارت متبوع برای سناریوهای مختلف (حضوری، مجازی و ترکیبی) در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی شده است و در حال حاضر تمامی شهرستان ها، نواحی و مناطق آمادگی بازگشایی 100 درصدی مدارس را دارند.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان روند ثبت نام دانش آموزان در استان را مطلوب خواند و تصریح کرد: فرایند ثبت نام دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی انجام شده است؛ به گونه ای که تاکنون در پایه اول ابتدایی 100درصد و سایر پایه ها بیشتر دانش‌آموزان ثبت نام کرده اند.

   پورداود با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، خاطرنشان کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان پایان یافته و بیش از 34 هزار نوآموز مورد سنجش قرار گرفتند.

   وی در خصوص توزیع کتاب های درسی دانش آموزان گفت: ثبت سفارش ها عمدتا انجام شده و توزیع کتاب های درسی دانش آموزان در سطح استان شروع شده است.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که بیش از 90  درصد فرهنگیان استان در مرحله اول واکسن را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: و مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان نیز با موفقیت انجام شده است.

  پورداود در خصوص وضعیت نیروی انسانی استان، تصریح کرد: این مهم با جدیت و دقت دنبال شده و ساماندهی نیروی انسانی در بخش های مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به وضعیت فضا و تجهیزات مدارس استان، گفت: 4 پروژه آموزشی در هفته دولت به بهره برداری رسیده و 9 پروژه نیز مهرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: کارگروه انتقال مهد کودک ها در استان تشکیل شده و برنامه های مربوط به تمام مهد کودک ها، کودکستان ها، مراکز پیش دبستانی و هر عنوان دیگری که مسوولیت مراقبت و رشد آموزش و پرورش کودکان را تا پیش از دبستان به عهده دارند را دنبال می کند.

گزارش: محمد جواد صفری

خروج از نسخه موبایل